بهره برداری از ۳۱۶ طرح گاز رسانی در دهه فجر امسال

مدیر عامل شرکت گاز فارس از افتتاح ۳۱۶ طرح گاز رسانی با اعتباری بالغ بر ۳۱۳ میلیارد تومان در استان خبر داد.

به گزارش خبر نگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامعباس حسینی امروز در نشست خبری در تشریح طرح های قابل افتتاح در دهه فجر امسال در استان، گفت: در این ایام به دو شهر فدامی و برجی،   ۷۹ روستا و ۲۳۵ واحد صنعتی عمده و جزء با هزینه ۳۱۳ میلیارد تومان گاز رسانی می شود.

او، با اشاره به اجرای بیش از ۱۳ هزار و ۹۰۰ انشعاب گاز در سطح استان فارس، بیان کرد: هفت هزار و ۵۰۰ خانوار شهری و روستایی از نعمت گاز بهره‌مند می شوند.

حسینی، تصریح کرد: طرح های گاز رسانی به عماد شهر لارستان و ۴۱ روستا با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل شرکت گاز فارس با تاکید بر ضریب بهره مندی استان فارس از گاز طبیعی، ادامه داد: در حال حاضر ۹۶ درصد خانوارهای شهری و روستایی استان فارس از نعمت گاز برخوردار هستند که با اتمام طرح های در دست اجرا تا پایان امسال ، ضریب بهره مندی استان به طور میانگین به ۹۷ درصد برسد.

او، تعداد روستاهای مشمول گازرسانی دو هزار و ۳۹۵ روستا برشمرد و افزود: با بهره برداری از روستاهای در دست اجرا (۱۳۲ روستای باقیمانده با ۱۶ هزار و ۵۰۰ خانوار، ۱۴۶ روستای در دست اجرا با ۲۷ هزار و ۳۹۰ خانوار و روستاهای گازدار شده تا کنون ۳۵۹ هزار خانوار) ضریب برخورداری از گاز طبیعی در بخش روستایی به ۹۵ درصد خواهد رسید.

حسینی، در تشریح گاز رسانی به شهرها، اضافه کرد: تعداد ۱۱۰ شهرستان در سطح استان که تاکنون ۱۰۲ شهر کازرسانی شده و ۸ شهر در دست اجرا است که با بهره برداری از طرح های در دست اجرا ضریب بهره مندی شهری استان به ۹۸.۹ درصد می رسد.

مدیر عامل شرکت گاز فارس، تعداد کل واحد صنایع استان را ۹ هزار و ۶۲۲ صنعت دانست و گفت: ۶۱۵ صنعت باقیمانده، یک هزار و ۱۲۹ صنایع در دست اقدام و   ۸۷۸ صنعت نیز تا کنون گاز دار شده اند.

او، با اشاره به وضعیت گازرسانی به جایگاه های CNG، بیان کرد: تعداد کل جایگاه ها در سطح استان ۱۳۸ جایگاه است که ۱۳۳ جایگاه تا کنون گازدار شده، ۴ جایگاه در دست اجراست و یک جایگاه باقیمانده است.

حسینی، به الگوی مصرف برای بهره متدی از گاز رایگان در استان اشاره و تصریح کرد: برای این مهم شرایط اقلیمی ۵ گانه پیش بینی شده که بدین ترتیب در اقلیم های ۱، ۲ و ۳ میزان مصرف ۲۰۰ متر مکعب در ماه ، در ایام سرد در اقلیم چهار، میزان ۱۵۰ مترمکعب در ماه، اقلیم ۵، میزان ۱۰۰ مترمکعب در ماه و در ایام گرم همه اقلیم ها ۴۵ مترمکعب در ماه است.

مدیر عامل شرکت گاز فارس با تاکید بر افزایش ۱۳ درصدی مصرف گاز خانگی در استان، ادامه داد: شرکت گاز استان فارس مبلغ ۳۰ میلیارد تومان از کارخانجات سیمان و کاشی، ۱۰ میلیارد تومان از دستگاه ها و ادارات استان مطالبه دارد.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: شرکت گاز ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار