مدیرکل هواشناسی خوزستان بارش باران و برف در هفته آینده را برای بیشتر نقاط استان پیش بینی کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های خروجی هواشناسی از روز شنبه سامانه بارشی نسبتا قوی وارد استان می‌شود.

او افزود: این سامانه دارای عمق مناسبی است، ولی رطوبت مطلوبی در لایه‌های پایین جو ندارد، در نتیجه بارش‌ها در پهنه استان خوب خواهد بود، ولی فاقد هسته‌های پرقدرت بارشی است.

سبزه‌زاری با بیان اینکه از روز یکشنبه بارش‌ها در ساعاتی همراه با رعد و برق خواهد بود، اظهار داشت: بارش در بیشتر ارتفاعات و مناطق کوهستانی خوزستان به صورت برف خواهد بود، البته حجم بارش‌ها بیشتر در شمال و شمال شرق استان پیش بینی می‌شود و احتمال بارش در اهواز بین ۱۵ تا ۳۲ میلیمتر است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه این پیش بینی بر اساس آخرین خروجی مدل‌ها است و در روز‌های آینده احتمال تغییر آن وجود دارد، تصریح کرد: از بعد ظهر جمعه تا ظهر شنبه باد‌های با شدت متوسط با جهت جنوبی خواهیم داشت که احتمال گرد و غبار محلی در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی برای ساعاتی وجود دارد.

خوزستان از ابتدای دی ماه امسال تاکنون شاهد بارش‌های موثر و فراگیر نبوده است به همین دلیل احتمال تنش آبی و خشکی در برخی حوضه‌های استان وجود دارد، البته آذرماه اوج بارندگی تجربه شد که سبب آبگرفتگی شدید برخی مناطق ساحلی استان از جمله شهر بندر امام خمینی (سربندر)، ماهشهر، شادگان و مناطقی از کلانشهر اهواز شده بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.