باران در خوزستان می‌ماند

مدیرکل هواشناسی خوزستان از ادامه بارش باران همراه با وزش باد و رعد و برق تا ۳ روز آینده در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: رگبار پراکنده باران، وزش باد و رعد و برق موقتی پدیده غالب جوی تا ۳ روز آینده در بیشتر مناطق استان خواهد بود.

او با بیان اینکه نقشه‌ها و مدل‌های خروجی هواشناسی بارندگی موثر و فراگیری تا پایان هفته آینده در خوزستان نشان نمی‌دهند، افزود: ناپایداری ضعیف، رگبار باران و رعدوبرق و وزش باد ضعیف تا متوسط به ویژه مناطق شمالی و شرقی استان و در بقیه نقاط آن به صورت نقطه‌ای و پراکنده و در ارتفاعات شمال شرق استان بارش پراکنده برف پیش بینی می‌شود.

سبزه زاری با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته بهبهان با ۲۵.۹ و دهذر با ۵ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب بیش‌ترین و کم‌ترین درجه دما را در خوزستان داشتند و دمای کلانشهر اهواز بین ۱۰ تا ۲۵.۲درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود، اظهار داشت: مجموع بارندگی در شبانه روز گذشته ایذه و بهبهان با ۱.۵میلیمتر، دهدز۱.۴، امیدیه ۹ دهم و اهواز ۰.۲ میلیمتر ثبت شد.

به گفته مدیرکل هواشناسی خوزستان، با وزش باد ناشی از عبور امواج ضعیف از میزان غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی خوزستان کاسته شده است.

هوای بیشتر شهر‌های صنعتی خوزستان به ویژه اهواز و ماهشهر در ۲ هفته اخیر به دلیل سکون و پایداری جو، برای همه گروه‌های حساس در وضعیت ناسالم بوده است.

به پیش بینی هواشناسی خوزستان بارندگی در بهمن در حد نرمال، ولی بارش‌های موثر و فراگیر در اسفند شروع خواهد شد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: بارش باران ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.