رد ادعای مخالفت محاکمه ترامپ با قانون اساسی آمریکا

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا، دفاعیه ترامپ در خصوص اینکه محاکمه وی خلاف قانون اساسی است را رد کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در پی تلاش‌ها برای محاکمه دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در سنا، دموکرات‌های مجلس نمایندگان دفاعیه ترامپ از خود مبنی بر اینکه محاکمه وی خلاف قانون اساسی است را رد کردند.

بر اساس این گزارش، تحرکات مجلس نمایندگان برای محاکمه ترامپ در ماه گذشته میلادی به این پرسش منجر شد که آیا محاکمه آتی وی طبق قانون اساسی خواهد بود یا خیر. در صورت محاکمه ترامپ، وی نخستین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا می‌شود که دوبار محاکمه شده و نخستین رئیس جمهوری خواهد بود که پس از ترک سمتش با محاکمه مواجه خواهد شد.

همچنین طبق گزارش وال استریت ژورنال، گردانندگان این محاکمه اعلام کردند که آن‌ها طبق قانون اساسی به دنبال محکومیت ترامپ به دلیل تشویق به آشوب در ساختمان کنگره هستند.

در متن خلاصه محاکمه که از سوی این افراد صبح امروز به سنا ارائه شد، آمده است: غیر قابل تصور است آن‌هایی که ما را در برابر خیانت رئیس جمهور در روز‌های پایانی اش بی دفاع گذاشتند، به او اجازه می‌دهند تا از قدرت سوء استفاده کند، سوگند خود را نقض کرده و تشویق به شورش علیه کنگره و نهاد‌های انتخابی تنها به این دلیل بکند که وی سیاستمداری در حال ترک سمت خود است. هیچ استثنایی برای محاکمه و یا دیگر مقررات قانون اساسی وجود ندارد.

طبق اعلام وال استریت ژورنال، ترامپ تا ظهر امروز فرصت داشت تا به احضار خود از سوی سنا پاسخ دهد و دموکرات‌های سنا نیز که در حال پیگری این پرونده هستند، تا ۱۰ صبح به وقت محلی زمان داشتند تا خلاصه‌ای از محاکمه وی را به سنا ارائه دهند.

از سوی دیگر، شبکه الجزیره اعلام کرد تیم دادستانی در محاکمه ترامپ، وی را مسئول حمله هوادارانش به کنگره اعلام کرد و او را به تشویق به این یورش متهم ساخت. به نوشته الجزیره، این تیم اعلام کرده رفتار ترامپ سبب شد تا زندگی اعضای کنگره در خطر قرار گیرد و انتقال مسالمت آمیز قدرت را تهدید کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار