فعالیت ۹۶ تعاونی ویژه بانوان در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۹۶ تعاونی ویژه بانوان در این استان فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، استاندار چهارمحال و بختیاری در مراسم بزرگداشت مقام زن و روز مادر که با حضور رئیس جمهوری، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و تعدادی مسئولان ملی از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد با گرامیداشت چهل و دومین فجر پیروزی اظهار داشت: در این استان ۱۸۸ تعاونی مختص بانوان تشکیل شده است و از این تعداد اکنون ۹۶ تعاونی فعال است.

او افزود: تاکنون ۳۳ هزار مورد کارگاه اشتغال از سوی بانوان در استان برگزار شده است.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری ۲۲ هزار و ۶۲۲ زن سرپرست خانوار زیرپوشش نهاد‌های حمایتی دارد که از این تعداد ۱۹ هزار نفر زیرمجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) و سه هزار و ۶۵۶ نفر زیرپوشش بهزیستی هستند.

او ادامه داد: هم‌اکنون پست‌های مدیریتی در سطح استان مانند مدیرکلی آموزش و پرورش، فنی و حرفه‌ای و معاونت توسعه مدیریت و منابع استاندار چهارمحال و بختیاری به بانوان سپرده شده است.

عباسی گفت: خوشبختانه تاکنون مدیریت‌های بانوان در این استان با مشکل، تبعات و یا حاشیه‌ای نداشته است.

او افزود: بانوان نیمی از جمعیت جامعه هستند و به راحتی می‌توانند در جامعه و خانواده تاثیرگذار و دارای نقش تعیین کننده باشند.

عباسی تاکید کرد: وجود بانوان کارآفرینی از چهارمحال و بختیاری در سطح ملی باعث مطرح شدن نام استان در عرصه‌های جهانی می‌شود.

مرضیه جلیل‌پور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از سال ۱۳۹۷ تا نیمه نخست سال‌جاری برای سه هزار و ۵۴۶ زن در استان اشتغال ایجاد شد.

او افزود: امسال ۱۴۰ زن سرپرست خانوار و بانوی کارآفرین در استان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل استان معرفی شده‌اند.

جلیل پور اضافه کرد: بانک اطلاعاتی بانوان کارآفرین استان تشکیل شده و در حال تکمیل است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.