سردار کریمی خبر داد:

آمادگی بسیج برای تجهیز و راه اندازی درمانگاه در مناطق محروم

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: بسیج آمادگی دارد در مناطق محروم درمانگاه تجهیز و راه اندازی کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، در جلسه بررسی احداث درمانگاه‌های تخصصی در شهر‌های شازند و مهاجران، گفت: بسیج برای تجهیز و راه اندازی درمانگاه در مناطق محروم امادگی دارد.

سردار کریمی افزود: بهداشت و درمان نیازمند هزینه‌های بالاست و هدفگزاری سازمان بسیج بر این است که به مناطق محروم از خدمات عمومی و تخصصی در راستای بهداشت و درمان توجه ویژه داشته باشند.

او اضافه کرد: در بسیاری از مجموعه‌های محروم، زیرساخت کافی وجود ندارد در نتیجه پزشک تخصصی به سبب نبود امکانات و تجهیزات در این مناطق حضور نمی‌یابد لذا بسیج حاضر شده به توسعه و تجهیز این مناطق ورود کند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: مناطق دارای ضرورت برای تجهیز و ایجاد درمانگاه شناسایی و احصا شوند تا بسیج به حوزه تجهیزات تخصصی ورود کند و مرکز به زودی راه اندازی شود.

او ادامه داد: توافقات در خصوص حضور پزشک هم صورت گرفته و جامعه هدف این خدمات بخش ضعیف جامعه است که البته خدمات به سایر اقشار هم ارائه می‌شود، اما با اولویت جامعه هدف این خدمات دهی انجام می‌شود.

سردار کریمی اظهار کرد: ارتقای درمانگاه‌های موجود باید از سوی مسئولین شهر پیگیری شود و هدفگزاری‌ها با برنامه و متناسب با نوع نیاز باشد ومجموعه سپاه هم آمادگی دارد که در صورت ضرورت اقدامات لازم را انجام دهد.

او در خصوص راه اندازی بیمارستان سپاه گفت: ستاد فرماندهی کل قوا، بر اساس الگوی تعریف شده و هماهنگی با علوم پزشکی به این مهم ورود می‌کند که اخیرا برای سپاه استان مرکزی راه اندازی یک بیمارستان مصوب شده است.

حسن رجبی فرماندار شازند هم در این نشست با تاکید بر اقدامات خوب سپاه در حوزه‌های مختلف گفت: دستگاه‌های مختلف در راستای ایجاد درمانگاه، از ارائه قول‌هایی که جنبه عملیاتی شدن ندارد و خارج از وظایف است پرهیز کنند.

رجبی افزود: در این صورت مراحل قانونی در راستای ایجاد این تنش انجام و هرگونه کمکی در راستای ساخت این درمانگاه‌ها نیاز باشد از سوی مجموعه شهرستان و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در صورت توان انجام خواهد شد.

او ادامه داد: به منظور تجهیز بیمارستان تامین اجتماعی ۳۰ میلیون اعتبار تخصیص پیدا کرده که ۱۸ بهمن بخش آی‌سی‌یو در این بیمارستان افتتاح خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
m
۰۸:۳۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
ممنون از بسیجیان همیشه در صحنه
Iran (Islamic Republic of)
m
۰۸:۳۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
خدا قوت . دمتون گرم