میانمار تقلب در انتخابات پارلمانی را بررسی می‌کند

رهبری جدید در میانمار بررسی تقلب در انتخابات پارلمانی این کشور را در دستور کار قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه الحدث، ژنرال مین اونگ هلاینگ که زمام امور را در میانمار به دست گرفته است، می‌گوید بررسی تقلب در انتخابات پارلمانی گذشته را در دستور کار خود قرار داده است.

ژنرال مین اونگ هلاینگ که پس از کودتای نظامی بامداد دوشنبه زمام امور در میانمار را در دست دارد، روز سه شنبه در اولین جلسه دولت جدید خود اعلام کرد بررسی تقلب در انتخابات پارلمانی در راس اولویت‌ها قرار دارد. شیوع ویروس کرونا و وضعیت اقتصادی از دیگر اموری است که در ادامه به آن پرداخته می‌شود.

ارتش میانمار دلیل اصلی بازداشت رهبر حزب حاکم و دیگر مقامات دولتی را عدم تحقیق درباره تقلب گسترده در انتخابات پارلمانی عنوان کرده است.

«آنگ سان سوچی» رهبر حزب حاکم و مشاور دولت به همراه «وین مینت»، رئیس جمهوری و شمار دیگری از مقامات ارشد این کشورِ واقع در جنوب شرق آسیا، در یک یورش در ساعات اولیه صبح روز دوشنبه به وقت محلی بازداشت شدند.

پارلمان جدید میانمار بنا بود روز دوشنبه برای نخستین بار از زمان برگزاری انتخابات سراسری در ماه نوامبر سال گذشته میلادی تشکیل جلسه دهد؛ انتخاباتی که با پیروزی چشمگیر حزب سوچی در برابر یک حزب طرفدار ارتش و طرح ادعای تقلب در آرا از سوی ارتش همراه بود. با این حال، کمیسیون انتخابات این کشور ادعای تقلب را رد و خاطرنشان کرده بود که هیچ گونه اشتباه بزرگی روی نداده که بر اعتبار آرای انتخابات تاثیر بگذارد.

پس از تشدید تنش‌ها میان دولت و ارتش پرنفوذ میانمار طی روز‌های اخیر، ارتش که طبق قانون اساسی این کشور یک چهارم کرسی‌های پارلمان و کنترل سه وزارتخانه اصلی در دولت سوچی را در اختیار دارد، بامداد دوشنبه دست به کودتای نظامی علیه حزب حاکم زد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار