تجلیل از کارکنان پلیس زن نمونه درکرمان

به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و ایام الله دهه فجر از ۱۶نفر از کارکنان پلیس زن نمونه، همسران و مادران شهید، مفقودالاثر و جانباز نیروی انتظامی کرمان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام  نورس، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان کرمان در مراسم تجلیل از مادران و همسران شهید، جانباز و مفقود الاثر و بانوان نمونه ستاد فرماندهی که در جوار مرقد مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش برگزار شد گفت:ماباید تفکرات حضرت زهرا (س) را جهانی سازی کنیم.

او افزود: رفتار و الگوی حضرت زهرا (س) برای بانوان جامعه امروز ما پر از پیام و سرشار از زندگی امید بخش است.

حجت الاسلام  نورس بااشاره به بارزترین ویژگی‌های اخلاقی حضرت زهرا (س) تصریح کرد:باید ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) را بررسی کنیم و شاخص‌ها و الگو‌هایی که می‌تواند برای تمام افراد موثر باشد را معرفی کنیم.

او گفت: اولین ویژگی اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س) ادب ایشان در برابر خداوند، حضرت رسول (ص) و حضرت علی (ع) و ... است و حضرت فاطمه زهرا (س) در تمام معاشرت‌ها و امور زندگی ادب را رعایت می‌کردند و همین ویژگی بود که ایشان را الگوی زنان و مردان قرار می‌دهد که اگر ما بتوانیم همین یک ویژگی را از حضرت فاطمه زهرا (س) کسب کنیم زندگی‌ها به سمت‌وسوی دیگری پیش می‌رود و اخلاق‌محور می‌شود.

حجت الاسلام  نورس دومین ویژگی حضرت را امام‌شناسی عنوان کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) در خانه ننشست و از امام زمان‌اش حمایت کرد، حضرت نه به خاطر این که حضرت علی (ع) همسرش بود از ایشان دفاع کرد بلکه دلیل اصلی حضرت، دفاع و حمایت از امام زمانش بود و ایشان شناختی از امام زمانش کسب کرده بود را به سایرین نیز نشان می‌داد.

او افزود: زمان‌شناسی و دشمن شناسی، ادب، حیا، عفت، فضیلت‌محوری و امام‌شناسی از جمله ویژگی‌هایی است که زنان و مردان جامعه امروز ما می‌توانند از حضرت الگو بگیرند.

حجت الاسلام نورس تاکید کرد: برای شناخت حضرت فاطمه زهرا (س) باید از ابزار روز نیز بهره ببریم و معرفی شخصیت حضرت نباید فقط مختص روز زن و یا ایام فاطمیه زیرا در جامعه امروز ما هدف دشمنان الگوسازی نامناسب برای زنان جامعه است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان کرمان حضور بانوان پلیس را حلقه مهمی در ماموریت‌های انتظامی دانست که دوشادوش مردان اجرای عملیات می‌کنند و توانستند نقش آفرینی‌های زیادی داشته باشند.

او افزود: حضور همکاران انتظامی خانم هم در فرماندهی انتظامی و در استان در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی  و فعالیت‌های مختلف آموزشی و پیشگیری توانسته است تاثیرات مفیدی رابرای مردم و فرماندهی داشته باشد.

در پایان از ۱۶نفر از همسران، مادران شهید، جانباز و مفقود الاثر و بانوان فعال در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی ومسابقات قرآنی تجلیل شد.

همچنین کارکنان پلیس زن فرماندهی انتظامی کرمان با نثار گل به مرقد مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر همرزمانش به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار