سخنگوی پنتاگون: یمن گرفتار بزرگترین فاجعه انسانی در جهان حاضر است

جان کربی در مصاحبه با شبکه الجزیره اوضاع مردم یمن را اسفناک توصیف کرد و گفت واشنگتن باید در این باره با عربستان رایزنی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون الجزیره، "جان کربی" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اوضاع یمن را بزرگترین فاجعه انسانی جهان کنونی توصیف کرد.

او افزود: مقامات کشورش باید درباره این مسئله با عربستان رایزنی کنند و کمک‌های آمریکا به شرکا و دوستان این کشور باید با منافع و ارزش‌های آمریکا همخوانی داشته باشد.

جان کربی در مصاحبه با الجزیره اظهار کرد: رئیس جمهور جو بایدن گفته است می‌خواهد در مورد حمایت و نقش آمریکا در عملیات تهاجمی عربستان علیه یمن بازنگری کند، چرا که ما می‌دانیم یمن گرفتار بزرگترین فاجعه انسانی در جهان حاضر است و ما این مسئله را می‌دانیم. من کمی پیش به شما درباره رایزنی‌های خود با عربستان و تعامل با این کشور در راستای منافع ملی آمریکا سخن گفتم. این یکی از رایزنی‌هایی است که باید انجام دهیم.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تصریح کرد: تا کنون هیچ تصمیم نگرفته ایم که بخواهم آن را اعلام کنم,، ولی همیشه در هر مکانی از جهان که با آن روابط نظامی داریم و هنگامی که به دوست و شریکی کمک می‌کنیم این کمک یا شراکت و حمایت باید با منافع و ارزش‌های ما همخوانی داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
کشوری مثل امریکابغیراز تهاجم نظامی به کشورها ونابودی تمامی منابع حیاتی وزیرساخت های انان وکشتارفجیع مردم انها چه کارمثبتی انجام داده است؟دوران ابرقدرتی امریکا بافروپاشی ازدرون وبیزاری ملتهاازبیرون به پایان خود رسیده است ووقت انست که ایالات متحده ازیکدیگرجداشده وبه حقوق ملت امریکا بافروپاشی ایالتهایش احترام گذاشته شودودوران حمایت از دیکتاتورهای جهان ودخالت درامورکشورها برای رسیدن به ثروت های ان به پایان خودنزدیک شده است.
آخرین اخبار