صهیونیست‌ها یک روستای متعلق به بادیه نشین‌های فلسطینی را تخریب کردند

نظامیان صهیونیست روز گذشته یک روستا را در منطقه دره اردن در کرانه باختری که محل اسکان چند ده خانواده فلسطینی بادیه نشین بود تخریب کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نظامیان صهیونیستی یک روستای متعلق به بادیه نشینان فلسطینی را در کرانه باختری رود اردن تخریب کردند.

نظامیان اسرائیلی روز چهارشنبه درعملیاتی در منطقه غور اردن (دره اردن) در کرانه باختری رود اردن محل اسکان حدود شصت فلسطینی بادیه نشین را تخریب کردند.

بولدوزر‌های اسرائیلی صبح روز چهارشنبه تعدادی از چادر‌ها و تولت‌های متحرک (سیار) مورد استفاده خانواده‌های بدوی نشین فلسطینی در منطقه «خربه حمصه» در نزدیکی طوباس را برچیدند. این محل یک منطقه روستایی نشین در مجاورت شهر طوباس در کرانه باختری رود اردن است که نظامیان اسرائیلی در ماه نوامبر گذشته خانه‌های این منطقه را تخریب کرده بودند.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) هم گزارش داد نظامیان اسرائیلی روز چهارشنبه دست کم ۲۰ سازه شامل محل اسکان افراد و آغل‌های گوسفندان متعلق به تعدادی از خانواده‌های فلسطینی را در خربه حمصه واقع در منطقه اغوار شمالی تخریب کردند.

در همین حال یک سازمان حقوق بشری اسرائیلی مخالف شهرک سازی موسوم به «بتسلیم» اعلام کرد با عملیات تخریب جدید نظامیان اسرائیلی دست کم ۶۱ فلسطینی روز چهارشتبه بی خانمان شدند.

هیئت نمایندگی دیپلماتیک اتحادیه اروپا در اراضی فلسطین هم اعلام کرد روز پنجشنبه از این محل بازدید خواهد کرد.

معتز بشارات فعال فلسطینی مخالف شهرک سازی اسرائیل هم در این باره گفت: هدف اسرائیل تنها اشغال منطقه خربه حمصه نیست بلکه در تلاش برای اشغال کامل غور اردن است. بشارات افزد: دولت اسرائیل با اجرای این تصمیمات و انجام این جنایت، تمام جوامع فلسطینی در غور اردن را نابود می‌کند.

این فعال فلسطینی تاکید کرد در سال ۱۹۹۰ بیش از ۱۸۶ خانوار فلسطینی در اینجا ساکن بودند، اما با اقدامات اسرائیلی امروز (در سال ۲۰۲۱) تنها ۲۱ خانوار فلسطینی در اینجا حضور دارند.

غور اردن (دره اردن) یک نوار مرزی از اراضی راهبردی فلسطینی‌ها است که از دریاچه طبریا تا بحر المیت امتداد دارد. غور اردن بخشی از اراضی کرانه باختری رود اردن است که به طور کامل تحت کنترل اسرائیل است و دولت اسرائیل در صدد است تا این منطقه را ضمیمه اسرائیل کند. هرگونه ساخت و ساز دراین منطقه نیازمند اخذ مجوز از مقامات اسرائیلی است. بر این اساس ارتش اسرائیل هر گونه ساخت و ساز‌های بدون مجوزدر غور اردن را غیر قانونی می‌داند و آن‌ها را تخریب می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
ننگ بر رژیم صهیونیستی
آخرین اخبار