به منظور اجرایی‌کردن نامحسوس طرح الحاق؛

رژیم صهیونیستی نواحی قابل توجهی از منطقه اغوار فلسطین را تصرف می‌کند

مقامات رژیم صهیونیستی در ادامه اجرایی کردن طرح شوم الحاق از تصرف مناطق قابل توجهی از منطقه اغوار فلسطین سخن گفتند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، مقامات رژیم صهیونیستی در ادامه تلاش برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و دره اردن به سرزمین‌های اشغالی، از تصرف بخش قابل توجهی از اراضی منطقه اغوار در فلسطین سخن می‌گویند.

مقامات اسرائیلی به بهانه توسعه مناطق حفاظت شده، از طرحی برای تصرف یازده کیلومتر مربع از منطقه اغوار در فسلطین خبر دادند. مراکز مسئول در فلسطین نیز در واکنش به این تصمیم آن را بزرگ‌ترین طرح مصادره اراضی فلسطینیان در بیست سال اخیر و اقدامی در چارچوب خدمت به طرح الحاق، از طرح‌های مورد حمایت دولت آمریکا خواندند.

خبرنگار الجزیره در گزارشی از فلسطین تاکید کرد پیش از این نیز در این منطقه هزاران متر مربع زمین زراعی فلسطینیان به بهانه‌های امنیتی مصادره شده بود.

یکی از کشاورزان فلسطینی گفت سالیان سال این اراضی به عنوان ملک شخصی در اختیار ماست، اما اشغالگران اراضی ما را به بهانه‌های مختلف مصادره می‌کنند و به شهرک نشینان می‌دهند و ما مالکان اصلی حق نداریم وارد زمین‌های خودمان شویم.

بر اساس آنچه که اعضای کمیته مقاومت در برابر دیوار حایل و شهرک سازی می‌گویند اقدام اسرائیل در مصادره اراضی منطقه اغوار در نقطه مرزی، در چارچوب طرحی است که اخیرا فاش شده و بر اساس آن قرار است یازده هزار متر مربع از اراضی این منطقه برای توسعه مناطق حفاظت شده مصادره شود.

قاسم عواد از اعضای کمیته مقاومت در برابر دیوار حایل و شهرک سازی گفت: چنین طرح‌هایی در شرایطی است که آنان ۵۲ درصد اراضی این منطقه را مصادره کرده اند، اما می‌خواهند با بهره گیری از برخی اتفاقات و با سوء استفاده از سکوت خجالت آور محافل بین المللی، مقدار اراضی مصادره شده را افزایش دهند.

در هر حال چنین طرح‌هایی بیانگر تداوم تلاش اشغالگران برای اجرایی کردن طرح الحاق اراضی کرانه باختری رود اردن است که از طرح‌های مورد حمایت دولت آمریکا به شمار می‌آید چنانچه این روند دروغ بودن اظهار نظر برخی کشور‌های عربی را که گفته اند عادی سازی روابطشان با اسرائیل، مشروط به ملغی شدن طرح الحاق است آشکار می‌سازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
تنها راه نجات درمقاومت مسلحانست. تعجب میکنم چرا مردم کرانه باختری ازبرادران خود درغزه الگو نگرفته وازانها پیروی نمیکنن. واقعا مرگ بهتر زنده موندن درذلت نیست.یقینا بهتره.
آخرین اخبار