جوزپ بورل: اسرائیل شهرک سازی در اراضی فلسطینی‌ها را متوقف کند

مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا توسعه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را بر خلاف حقوق بین‌الملل توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، جوزپ بورل، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای با تاکید بر قوانین و حقوق بین‌المل، شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین را غیرقانونی خواند و به رژیم صهیونیستی هشدار داد به توسعه شهرک سازی در این اراضی خاتمه دهد.

بورل با اشاره به برنامه اسرائیل برای احداث ۵ هزار واحد مسکونی برای یهیودیان در کرانه باختری، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با وجود مخالفت‌های جهانی، بیش از ۵۰ درصد از کرانه باختری را به منظور ایجاد پایگاه‌های نظامی و ساخت شهرک‌های مسکونی اشغال کرده است.

این در حالی است که اتحادیه اروپا، این اقدام اسرائیل را نقض قوانین بین‌المللی خوانده و هشدار داده است که این رژیم غاصب هر چه سریعتر توسعه شهرک سازی در اراضی فلسطینی‌ها را متوقف کند.


بیشتر بخوانید


مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: براساس قطعنامه‌های ۱۹۶۷ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان هرگونه شهرک‌سازی در داخل مرز‌های کرانه باختری غیرقانونی است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار