مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز قم خبر داد؛

آغاز عملیات هوادهی و پوشش‌دهی چمن فضای سبز در قم

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز قم از آغاز عملیات هوادهی و پوشش‌دهی چمن فضای سبز شهری با هدف مقاوم سازی آن در برابر آفات خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، پیام جوادیان،مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به انجام عملیات هوادهی و پوشش دهی چمن فضای سبز سطح شهر اظهار کرد: چندسالی است که چمن‌کاری در قم انجام نشده است و به جای آن از گیاهان پوششی با سازگاری و مقاومت بهتر نسبت به شرایط اقلیمی قم استفاده می‌شود.

او  اضافه کرد: چمن‌های موجود باید با روش‌ها و شرایط مناسبی نگهداری شوند که از این رو یکی از کار‌ها برای رشد بهتر ریشه‌های چمن و مقاوم سازی آن در برابر آفات و بیماری ها، هوادهی و پوشش دهی با کود کمپوستی مناسب در چمن است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر عدم کاشت چمن در فضای سبز شهر به دلیل مصرف بالای منابع آب گفت: برای این کار از دستگاه هوادهی استفاده می‌شود که چندسالی است توسط پیمانکاران فضای سبز تهیه شده و استفاده می‌شود.

جوادیان با بیان این که  شرایط رشد گیاه و چمن در اثر رفت و آمد‌های انسانی کوبیده می‌شود،گفت: در هوادهی قسمتی از خاک به همراه ریشه‌های کوبیده شده و ساقه‌های خشک توسط تیغه‌های گرد و لوله‌ای و توخالی دستگاه هواده از زمین بیرون آورده می شود  و تعداد زیادی حفره ۵ تا ۱۰ سانتی در بستر ایجاد و سپس با کود کمپوستی پر می‌شود که این حفرات محل مناسبی برای رشد ریشه‌های جدید و تغذیه چمن خواهد بود.

او  بیان کرد: این کار عموماً یک بار در سال انجام می شود  و شرایط چمن را بهبود خواهد بخشید و با از بین بردن لایه سخت سطحی، امکان نفوذ آب به داخل خاک و رسیدن به ریشه‌های چمن را فراهم و از تجمع آب در سطح چمن که باعث هدر رفت سطحی آب می‌شود، جلوگیری می‌کند. 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار