برگزاری جلسه شورای مسکن در فارس

یکصد و سی امین جلسه شورای مسکن استان فارس با حضور معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمود رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در این نشست با اشاره به جزییات طرح اقدام ملی مسکن گفت : اجرای این طرح ، ایجاد نهضت بزرگ ساخت و ساز را در کشور باعث شده است.

او، بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، انجمن انبوه‌سازان، نظام مهندسی و واگذاری گروهی و مستقیم که خود دستگاه قرارداد منعقد می‌کند از جمله روش‌های ساخت مسکن در طرح اقدام ملی مسکن است.

رضایی، به ثبت‌نام ۱۲ هزار متقاضی در ۱۹ شهر استان در مرحله سوم طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و ادامه داد: در مرحله اول و دوم ثبت‌ نام طرح اقدام مسکن ملی نیز ۶۴ هزار نفردر ۲۶ شهر استان برای ثبت نام اقدام کرده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، افزود: طی ۳ مرحله ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن ۷۶ هزار نفر در ۴۵ شهر فارس ثبت‌نام کرده اند که ثبت نام متقاضیان  ۱۳  شهر نیز  زیر پوشش اداره کل راه و شهرسازی لارستان انجام شده است.

او، اضافه کرد: در حال حاضر ۶ قطعه زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی لارستان در نظر گرفته شده است که با مشارکت بنیاد مسکن و همکاری بانک ها طرح اقدام ملی اجرایی می شود.

رضایی ، با بیان اینکه در چهار شهر شیراز، مرودشت، فسا و جهرم به دلیل محدودیت تامین زمین برای احداث، اجرای طرح به گروه های ساخت و ساز محول شده است، اظهار کرد: در بقیه شهرها که موضوع تامین زمین تا حدی رفع شده واگذاری‌ها به صورت گروهی بوده که در این شرایط  یک قطعه زمین ۳۵۰ متری را به ۴ نفر واگذار می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، تاکید کرد: ساخت مسکن در شهر صدرا، دانشگاه پیام نور در غرب شیراز و شهرک میانرود و سهل آباد اجرا می‌شود که ستاد اجرایی فرمان امام قرارداد ساخت 700 واحد را در میانرود و سهل‌آباد شیراز بسته و به زودی آن را نهایی می‌کند.

او، با اشاره به اینکه تمام  این طرح ها دارای بیمه کیفیت هستند گفت: مدت زمان  تقریبی ساخت مسکن در قالب طرح اقدام‌ ملی ۲ سال تعریف شده که در برخی از شهرستان‌ها عملیات اجرای این طرح ها  زودتر شروع شده  و ممکن است کمتر از دوسال  مسکن‌ متقاضیان به آن ها  تحویل داده شود .

رضایی،  با تاکید بر همکاری دستگاه های اجرایی فارس برای اجرای هر چه بهتر طرح اقدام ملی در استان بیان کرد: مقرر شده است شهرداری های استان برای محاسبه هزینه های مرتبط با صدور پروانه ساختمان در  طرح اقدام ملی مسکن تخفیف ۵۰ درصد اعمال کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، تصریح کرد: مطابق تفاهم نامه منعقد شده میان سازمان نظام مهندسی کشور و وزارت راه و شهرسازی ،  تعرفه خدمات نظام مهندسی به پروژه های طرح اقدام ملی مسکن با ۵۰ درصد تخفیف محاسبه می شود.

او، به  افزایش  سقف تسهیلات بانکی برای  وام ساخت مسکن ملی اشاره کرد و‌ ادامه داد:  تصویب افزایش سقف تسهیلات طرح اقدام ملی می تواند باعث شتاب اجرای این طرح شود.

انتهای پیام/ت

 

 

برچسب ها: شورای مسکن ، مسکن ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار