یک ناو آمریکایی از تنگه تایوان عبور کرد

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد یک ناو جنگی این کشور برای نخستین بار از زمان تحلیف بایدن در ماه گذشته‏ از تنگه تایوان عبور کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد یک ناو جنگی این کشور روز پنجشنبه برای نخستین بار از زمان تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه گذشته‏ از تنگه تایوان عبور کرده است.

ناوگان هفتم آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد ناوشکن یواس اس جان اس مک کین USS John S. McCain مسیر معمول خود را در دریایی که تایوان را از سرزمین اصلی چین جدا می‌کند، طی کرد.

وانگ ونبین، سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین روز پنجشنبه در واکنش به این امر گفت: «چین همچنان هوشیار است و در هر زمان به تهدید‌ها و تحرکات پاسخ می‌دهد».

کشتی‌های آمریکایی مطابق عادت از این تنگه عبور می‌کنند و این موضوع اغلب با اعتراض‌های پکن مواجه است که تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند.

چین تردد کشتی‌های خارجی در این آب‌ها را نقض حاکمیت خود می‌داند. این در حالی است که آمریکا و کشور‌های دیگر بر این باورند که از آنجایی که این منطقه به آب‌های بین المللی تعلق دارد، بنابراین به روی همه باز است.

ناوگان هفتم آمریکا اعلام کرد؛ این ناوشکن با عبور خود «پایبندی آمریکا به آزاد بودن منطقه دریای هند-اقیانوس آرام را ثابت می‌کند».

این منبع اعلام کرد: «ارتش آمریکا به پرواز، کشتیرانی و تحرکات در هر جایی که حقوق بین المللی اجازه می‌دهد ادامه خواهد داد».

وزارت دفاع تایوان بدون آنکه نام این ناوگان را مطرح کند این تردد را تأیید کرد. این منبع همچنین اعلام کرد دو هواپیمای شناسایی و یک جنگنده آمریکایی روز دوشنبه در نزدیکی حریم هوایی تایوان پرواز کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار