انتقال روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری گاز

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: با افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی حداقل روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری گاز منتقل می‌شود.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به بازدید از فاز ۱۴ پارس جنوبی اظهار داشت: این فاز مهم گازی در پارس جنوبی با مشارکت شرکت‌ها و صنایع وابسته به بنیاد مستضعفان در حال اجرا است که توانمندی جمهوری اسلامی ایران در اجرای این پروژه‌ها که قبلاً در اختیار کمپانی‌های بزرگ نفتی دنیا بود، به منصه ظهور درآمد.

او با اشاره به اینکه فناوری ساخت پروژه‌های گازی و نفتی در ساحل و فراساحل در ایران اسلامی بومی‌سازی شده است، گفت: فاز ۱۴ پارس جنوبی به عنوان آخرین فراز از میدان مشترک گازی پارس جنوبی با همکاری و مشارکت متخصصان ایرانی در حال ساخت است و براساس برنامه زمانبندی تکمیل و وارد مدار تولید می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان طراحی، ساخت، نصب و تأمین تجهیزات تأسیسات فاز ۱۴ پارس جنوبی در ایران را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: کسانیکه فکر می‌کردند با تحریم، جلوگیری از انتقال تجهیزات، همکاری نکردن با ایران، کار‌ها و پروژه‌ها بر روی زمین می‌ماند کور خوانده‌اند چراکه اکنون فرزندان این مملکت با کیفیت بهتر از فاز‌های قبلی، فاز ۱۴ پارس جنوبی را ساختند و رو به پایان است.

فتاح با بیان اینکه پیش بینی می‌شود فاز ۱۴ پارس جنوبی سال آینده در این دولت و یا در اوائل دولت بعدی به نتیجه برسد تصریح کرد: با افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی حداقل روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری گاز منتقل می‌شود.


انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.