آمریکا و افزایش ۷۵ درصدی فروش اسلحه در یک ماه اخیر

با پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا و تصمیم او برای اعمال قوانین سخت نسبت به فروش اسلحه، خرید سلاح گرم در این کشور تنها در ماه ژانویه به بالاترین حد خود رسید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آی ۲۴، بر اساس آمارها گروه‌های صنعتی آمریکایی‌ در ماه ژانویه بیش از ۲ میلیون سلاح گرم خریداری کرده اند.

طبق آماری که روز دوشنبه منتشر شد، در ژانویه ۲۰۲۱، آمریکایی‌ها بیش از ۲ میلیون قبضه سلاح گرم خریداری کرده اند. رقمی رکورددار که به بالاتر از فروش اسلحه در ژانویه سال ۲۰۲۰ به میزان ۱.۲ میلیون قبضه می‌رسد.

بر اساس اطلاعاتی که اخیرا فدراسیون ملی ورزش تیراندازی (NSSF) در این کشور فاش کرده است فروش اسلحه در آمریکا افزایش سالانه ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد.

در ژانویه، با روی کار آمدن جو بایدن به ‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، مردم این کشور به‌ دلیل ترس از احتمال اعمال قوانین سختگیرانه از سوی او درباره خرید و فروش اسلحه، زودتر اقدام به خرید سلاح‌های گرم کردند.

به نظر می‌رسد سخنان بایدن در مناظرات انتخاباتی‌اش درمورد ممنوعیت احتمالی اسلحه‌های AR-۱۵ و ثبت‌نام سلاح گرم عامل اصلی افزایش خرید سلاح در این ماه باشد.

همچنین ناآرامی‌ها در ماه ژانویه و احساس ناامنی به‌دلیل اعلام نتایج انتخابات در این کشور و حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره نیز می‌تواند از دلایل دیگر خرید سلاح از سوی مردم برای تامین امنیت جان خود در این مدت باشد.

این در حالی است که در پی فجایع خونبار سال‌های گذشته در این کشور، جامعه آمریکا مخالف حمل سلاح و نتایج مرگبار آن هستند، اما لابی فروشندگان اسلحه اجازه اعمال محدودیت خرید و فروش سلاح را نمی‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار