افزایش ۱۳۲ درصدی صادرات از مرز کیله سردشت

فرماندار سردشت از افزایش ۱۳۲ درصدی صادرات از مرز کیله این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، اقصی نخشی پور فرماندار سردشت در بازدید حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از مرز کیله سردشت ، با بیان اینکه صادرات امسال در بازارچه مرزی کیله افزایش ۱۳۲ درصد‌ی داشته، گفت:از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۷۱۸ میلیون دلار صادرات در این بازارچه انجام شده که به غیر از صادرات نیز واردات انجام می‌گیرد که با افزایش صادرات و واردات گنجایش و ترافیک نیز دو چندان شده است.

نخشی پور افزود: زیرساخت‌های بازارچه جوابگوی نیاز این حجم از صادرات و واردات نیست و برای توسعه و رونق اقتصادی در این منطقه نیازمند ساماندهی بازارچه و توجه ویژه به راه‌های ارتباطی است.

او  بیان کرد: ساماندهی بازارچه مرزی کیله، بهسازی و تعریض جاده سردشت به کیله و خیابان‌های شهری منتهی به بازارچه، اتصال جاده سردشت به بوکان و تجهیز راهداری سردشت به تجهیزات و امکانات جدید و نوین از مطالبات اصلی و مهم شهرستان هستند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه بازدید گفت: مطالبات مردمی زیاد هستند، اما مطالبات اصلی و مهم در دو بخش است بخشی مربوط به صادرات و واردات می‌باشد که در مرز انجام می‌گیرد و مشکلات زیادی برای پیله وران، مرزنشینان و فعالان اقتصادی به وجود آورده است.

حسین پور افزود: بخش دوم مسایل عمرانی است که مهمترین آن مربوط به رفع مشکلات زیرساخت‌های بازارچه و بهسازی و بهبود راه‌های مواصلاتی می‌باشد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.