امام جمعه شیراز:

قاطعانه در برابر دشمنان ایستاده‌ایم/فساد و طاغوت عامل سقوط رژیم پهلوی بود

آیت الله دژکام گفت: از بعد نظامی همه می‌دانند که قوی هستیم و قاطعانه در برابر دشمنان ایستاده‌ایم و به تعبیر مقام معظم رهبری دوران بزن در رو هم تمام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز، گفت: فساد و طاغوت؛ عاقبتش نابودی است و همین دو کلید واژه مهم باعث سقوط پهلوی‌ها شد.

او افزود: انسان برای حرکت در یک راه مستقیم آفریده شده است و اگر از این موضوع سرپیچی شد؛ مصداق همان طغیان کردن و طاغوت است و نتیجه اش جز نابودی چیزی نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: انسان آفریده شده است تا در برابر خدا مطیع باشد؛ اگر انسان در برابر خدا سرکشی کرد؛ نتیجه اش نابودی است؛ همان نتیجه‌ای که در انتظار شاه بود.

امام جمعه شیراز گفت: شاهان ایران در برابر مردم مشروب نمی‌خوردند، چون اعتقاد داشتند، شاه یک سرزمین اسلامی هستند، اما شاه پهلوی این کار را نکرد و جلو دوربین و در انظار عمومی شراب خورد و این نشان از غرور و سرکشی شاه بود.

او گفت: اگر شاه در برابر خدا قیافه نمی‌گرفت به آن روز نمی‌افتاد، این طور سقوط نمی‌کرد و به این روز نمی‌افتاد.

قاطعانه در برابر دشمنان ایستاده‌ایم

آیت الله دژکام به دیدار همافران ارتش با بنیان گذار انقلاب اسلامی در نوزدهم دی ماه اشاره کرد و گفت: دیدار همافران حق طلب نیروی هوایی ارتش با امام خمینی، آن هم پیش از سقوط کامل نظام شاهنشاهی نشان از درایت و ولایت مداری آن‌ها بود و با این کار نشان دادند از همان ابتدا پای آرمان‌های انقلاب ایستادند.

آیت الله دژکام به بد عهدی مذاکره کنندگان برجام اشاره کرد و افزود: ایران همیشه پای هر قراردادی که امضا کرده است، پایبند بوده، اما طرف‌های مقابل هیچ گونه پایبندی نداشتند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: این بار دیگر مذاکره‌ای نیست، این بار ناو‌های شما هست که به عمق دریا می‌روند، بمب‌های با برد هزاران کیلومتری نساختیم که نگاهش کنیم.

آیت الله دژکام افزود: از بعد نظامی همه می‌دانند که قوی هستیم و قاطعانه در برابر دشمنان ایستاده‌ایم و به تعبیر مقام معظم رهبری دوران بزن در رو هم تمام شده است.

خطیب جمعه شیراز ادامه داد: توقع از مسئولان این است که در بعد اقتصادی تلاش کنند تا مشکلی با تحریم نداشته باشیم، تلاش کنند تا فرصت‌ها سوخته نشود.

او گفت: فرصت‌ها همیشه به دست نمی‌آیند، مسئولان یک لحظه هم معطل نکنند و تلاش کنند تا از بعد اقتصادی هم کشور ما قوی شود و به روی پای خود بایستد.

آیت الله دژکام افزود: قطعا با تلاش روزی خواهد آمد که عزت مردم این سرزمین در همه دنیا بلا منازع خواهند بود و البته این برای زمینه سازی ظهور امام زمان از ضروریات است.

پایگاه هوایی شهید دوران در انجام رسالت خود پیشرو و پرتوان است

امیر سرتیپ دوم خلبان ستاد مسعود جعفری فرمانده پایگاه شکاری ترابری شهید دوران نیز در خطبه‌های پیش از نماز جمعه امروز شیراز، گفت: نماز جمعه برکتی بود که متاسفانه برای مدتی در زمان بحران ویروس کرونا از ما سلب شده بود و خدارا شاکریم امروز در جمع نمازگزاران هستیم.

او در بخشی از سخنانش ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر به نقش ارتش و به ویژه نیروی الهی هوایی در شکل گیری و تثبیت انقلاب ۵۷ اشاره کرده و گفت: حضور و بیعت تاریخی عده‌ای از همافران نیروی هوایی در مدرسه رفاه و ادای احترام و فرمانبری امام خمینی باعث اولین شکست مفتضحانه طاغوت شد.

قاطعانه در برابر دشمنان ایستاده‌ایم

امیر جعفری به تبیین نقش ارتش در تثبیت انقلاب اسلامی و همراهی و همگامی با مردم پرداخته و گفت: در انقلاب‌های کشور‌های عربی که به بهار عربی معروف است به دلیل عدم همراهی ارتش با مردم اتفاقی که خواست اصلی مردم بود انجام نشد، اما به فضل الهی از آنجایی که ارتش ما بدنه مردمی، دینی و اعتقادی به مبانی اسلام و تشیع داشت به محض به‌وجود آمدن فرصت به دستور امام به مردم پیوسته و انقلاب را تثبیت کردند.

او تصریح کرد: بررسی عملکرد نقش نیروی هوایی در انقلاب، دفاع مقدس، مردم یاری پس از جنگ و تمام بحران‌هایی که نیاز به حضور وجود داشته بر همگان آشکار است و توضیح واضحات است لیکن در برهه کنونی و با وجود همه مشکلات نیروی هوایی و در مقام پایین‌تر پایگاه قهرمان شهید عباس دوران همچون گذشته در انجام رسالت خود پیشرو و پرتوان است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار