امام جمعه آبادان:

مردم آبادان در پیروزی انقلاب نقش مهم و تاثیرگذاری داشتند

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی پور گفت: مردم آبادان در پیروزی انقلاب نقش مهم و تاثیرگذاری داشتند و با حوادثی مثل سینما رکس، بستن شیرهای نفت پالایشگاه، کمر رژیم شاهنشاهی را خم کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی پور امام جمعه آبادان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: مردم آبادان در پیروزی انقلاب نقش مهم و تاثیرگذاری داشتند و با حوادثی مثل سینما رکس، بستن شیرهای نفت پالایشگاه، کمر رژیم شاهنشاهی را خم کرده و تسریع کننده پیروزی انقلاب شدند.

او افزود: اکنون نیز کارگران پالایشگاه با تلاش، خدمت و تعهد به نظام کمر انقلاب را استوار و راست قامت نگه داشتند و مطالبات خود را انقلابی وار بیان می‌کنند ما نیز باید پیگیر مطالباتشان باشیم.

امام جمعه آبادان با اشاره به شایستگی جوانان انقلابی و تشکر از افتخارآفرینی آنان، ادامه داد: از ۸ دفاع مقدس و شکست هیمنه رژیم صدام، فتح الفتوح ها آغاز شد، عملیات بزرگ و عظیم  والفجر از آبادان به سوی فاو کلید خورد و با ایمان، اراده و اعتقاد جوانان مومن ما بود که پس این عملیات جهان انگشت به دهان ماند.

او اظهار کرد: حالا هم برای شکستن حصر تحریم ها، نیاز به تفکری داریم که با آن حصر آبادان شکسته شد ما برای بیرون رفت از شرایط موجود باید به استعداد های نسل سوم و چهارم انقلاب اتکا کنیم.

امام جمعه آبادان با گریزی به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: عظمت انقلاب یک پدیده خاص و بی‌نظیر در جغرافیای مشخص ایران و در یک برهه حساس است،دشمنان قسم خورده ایران از ابتدای امر نمیخواستند این کشور و استراتژیک آن را  با کمک شاه و اطرافیانش از دست دهند، و حالا نیز ۴۲ سال از عمر این انقلاب میگذرد و دولت های متعدد که در جنگ بیش از ۳۵تایی آن ها در جنگ قصد تضعیف انقلاب را داشتند همچنان ناکام مانده اند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی پور با اشاره به کارکردهای این انقلاب افزود:ما به مدیران و مسئولان کشوری نقد داریم اما این را بهانه ای برای زیرسوال بردن دستاورهای ممتاز و برجسته انقلاب‌ و خدمات سربازان آن نمیدانیم.

او تصریح کرد: یک روزی قدرت تصمیم گیری شخص اول کشور با چالش مواجه بود در حالی که الان ما در زمره امن ترین کشورها هستیم، تبدیل قطب پزشکی شدیم؛ روزی پزشکان منطقه از خارج تامین میشند ولی  حال حاضر ما تروریست درمانی را در کشور رواج دادیم.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی پور افزود: ما دومین کشور با قدرتمندترین ارتش در جهان هستیم، نیروی مسلح امروزی ما با قبل از انقلاب فرق دارد چرا که خارج از تعریف ندارند و انتظامی،  بسیجی وار در هر حادثه ای از سیل تا زلزله پیش قراول  است.

او با بیان اينکه هیچ کدوم از این افتخارات قبل از انقلاب نبوده است و نباید به خاطره مشکلات از این دستاوردهای غافل شویم ادامه داد:یک  روزی بزگترین سازمان جاسوسی و ساواک توسط اسرائیل و آمریکا اینجا مدیریت مردم را برعهده و آزادی بیان آنها را سلب کرده بود ولی الان مردم ما به راحتی می‌توانند از ارشدترین مقام ها تا خود مسئولان محلی را نقد کنند. و این آزادی بیان مطلق است.

 امام جمعه آبادان گفت: در طول این ۴۲ سال مردم سالاری در کشور حاکم بوده و سال آینده نیز دوتا انتخابات دیگر انجام میشود و بازهم ما سرنوشت آن را تعیین میکنیم اتفاقی که از برکات انقلاب است.

او در بخش دیگری از خطبه سیاسی نماز جمعه شهرستان‌، اظهارکرد: در دو حوزه اشتغال و کنترل تورم و گرانی جوانان ما ورود نکردند در  اجازه ورود داده نشد و ما آسیب دیدیم.

امام جمعه آبادان با تبریک روز نیرو هوایی ارتش جمهور اسلامی ایران گفت: شکستن شدن حکومت نظامی به فرمان امام(ره) به واسطه مردم اتفاق افتاد.  این انفاق نشان داد پیچیده ترین حیله های دشمن، با حضور در صحنه مردم و گوش به فرمانی آن ها نسب به فرمایشات امام(ره)، توطعه ها رامیشود خنثی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی پور ضمن اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری به عنوان وظیفه بر همگان، تصریح کرد: ادب اسلامی باید در محیط های رسانه ای و فضای مجازی باید پرنگ شود، بیان بد در فضایی مجازی غیر از تخریب ارمغان دیگری ندارد.اگر به دنبال مطالبه بودیم و به نتیجه نرسیدیم باید به دنبال راه حل دیگری برویم. بدگویی و بدزبانی باید از سطح جامعه برچیده شود.

او در ادامه گفت: می بایستی از  مفاهیم مهم، برجسته و متین اسلام با کلمات محکم استفاده کرد، ما وظیفه داریم آبروی دیگران را حفظ کنیم ولی برما حرام است اگر آبروی کسی را دست مایه خود قرار دهیم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.