کریستوفر پلامر درگذشت

کریستوفر پلامر بازیگر مشهور سینمای آمریکا در سن ۹۱ سالگی در شهر کانکتیکت درگذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه سینمای  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کریستوفر پلامر برنده جوایز متعدد و بازیگر فیلم سینمایی «آوای موسیقی» در سن ۹۱ سالگی درگذشت. او در ۸۲ سالگی پیرترین برنده اسکار بازیگری لقب گرفت.

لو پیت، دوست و مدیر برنامه دیرینه پلامر، تایید که او صبح روز جمعه جان باخته است.

پلامر در طول بیش از ۵۰ سال فعالیت در صنعت سینما، در نقش‌های مختلفی از فیلم «دختری با خال کوبی اژدها» گرفته تا صدای شخصیت شرور در سال ۲۰۰۹ «بالا» و به عنوان یک کارگاه کنجکاو در «وراثت باد» بازی کرده است. اما نقش آفرینی او در مقابل جولی اندروز در فیلم «صدای موسیقی» بود که او را به یک ستاره تبدیل کرد. این فیلم در ایران با عنوان اشک‌ها و لبخند‌ها شناخته می‌شود.

پلامر تنها شش هفته قبل از اکران فیلم در سینماها، در سال ۲۰۱۷ جایگزین کوین اسپیسی در نقش جی پل پا گتی در فیلم «همه پول‌های جهان» شد. انتخابی که بهترین شکل ممکن برای فیلم بود و نامزدی نقش مکمل اسکار برای پلامر که سومین نامزدی او بود رقم خورد. گفتنی است اخیرا هم درخواست‌هایی برای جایگزین کردن پلامر به جای ترامپ در فیلم «تن‌ها در خانه» صورت گرفته بود.

کریستوفر پلامر یک دوره طولانی مدت حضور در تئاتر را نیز در پرونده بازیگری اش دارد، او در این عرصه دو بار برنده جایزه تونی نیز شده است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: سینمای جهان ، بازیگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار