قویدل؛

رویکرد جدید دستگاه قضایی، مشارکت جو و مردم محور خواهد بود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: طبق سند تحول قوه قضائیه، رویکرد جدید دستگاه قضایی، مشارکت جو و مردم محور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید مهدی قویدل در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم ریگان گفت: به دنبال پیشگیری و جلوگیری از انتظامی و قضایی شدن مسائل اجتماعی مردم هستیم و طرح اورژانس قضایی در همین رابطه در سطح استان اجرایی شده است.

این مقام قضایی در استان کرمان افزود: چهارمین گردهمایی علماء و سران طوایف شرق استان (میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به میزبانی ریگان برگزار خواهد شد.

مستشار دادگاه تجدید نظر استان کرمان تصریح کرد: اجرای میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار موجب کاهش جرائم خشن در استان شده است و مقادیر زیادی سلاح غیر مجاز در این رابطه جمع آوری شده است.

قویدل بیان داشت: ضرورت دارد در شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان، سهم هریک از دستگاه‌ها در حوزه پیشگیری مشخص شود و بر اساس آن به دنبال حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه باشیم.

او به اقدامات خوب مسئولان قضایی ریگان در امر پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: طبق تعریف پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی، ضرورت دارد جامعه با قواعد اجتماعی همسو شود.

معاون رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به تصادفات متعددی که در محور‌های مواصلاتی به ریگان رخ داده است، تاکید کرد: بایستی در خصوص شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز، هرچه سریعتر اقدامات لازم صورت پذیرد.

قویدل تصریح کرد: یکی از مطالبات سیستم قضایی، موضوع جلوگیری از حاشیه نشینی است و ما بدنبال تقویت و توانمندسازی روستا‌ها به منظور جلوگیری از حاشیه نشینی هستیم.

او افزود:یکی از مطالباتی که رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در دیدار با مسئولان عالی قوه قضاییه در تیرماه امسال داشتند، موضوع مشارکت مردم در ارسال گزارش تخلفات و جرائم به قوه قضاییه بود که به نظر می‌رسد، سامانه جامع اطلاعات مردمی (سجام) می‌تواند این مطالبه به حق را جامع عمل بپوشاند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار