افزایش صادرات از مرز‌های ۳ گانه آستارا

مدیرکل گمرک آستارا از افزایش ۵۰ درصدی صادرات از مرز‌های ۳ گانه این شهرستان مرزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،   کریم رسولی ، مدیرکل گمرک آستارا گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۳۵ هزار و ۱۱۹ تن کالا به ارزش بیش از ۴۵۶ میلیون و ۳۳۱ هزار دلار از مرز آستارا صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد بیشتر است.

او  افزود: میوه، تره بار، محصولات پلاستیکی، سرامیک و مصنوعات فلزی عمده کالا‌های صادراتی در این زمان بود که با ۲۲ هزار و ۸۴۹ کامیون، ۳ هزار و ۵۰۰ واگن و ۹۷ کشتی به کشور‌های حاشیه دریای خزر صادر شدند.

مدیرکل گمرک آستارا با بیان اینکه از لحاظ پذیرش اظهارنامه صادراتی رتبه سوم کشور را داریم ، گفت: این بالاترین رتبه صادرات در تاریخ گمرک آستارا است.

رسولی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۱۵ هزار و ۶۰۰ تن کالا شامل چوب، گوشت و غلات به ارزش بیش از ۱۳۷ میلیون و ۶۴۶ هزار دلار از مرز‌های ۳ گانه آستارا با ۸۸۶ کامیون، ۳ هزار و ۳۲۰ واگن و ۳۱ کشتی به کشور وارد شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال از لحاظ وزنی ۹ درصد و از لحاظ ارزش ۳۰ درصد کاهش داشت.

او  از کمبود ۱۰۰ درصدی نیروی انسانی در اداره کل گمرک آستارا ابراز تاسف کرد و گفت: باید حداقل ۱۴۰ پست سازمانی در گمرک این شهرستان داشته باشیم.

مدیر کل گمرک آستارا، با اشاره به روند طرح بهسازی محوطه گمرک ، افزود: این طرح با ۳ باند ورودی ترانزیت، ۳ باند خروجی از درب مرزی تا درب ساحلی و ظرفیت ۵۰۰ کامیون با پیشرفت ۵۰ درصدی در حال ساخت است و در مسیر باند‌های این محوطه، ابزار کنترلی پیش بینی شده است.

کریم رسولی تصریح کرد: همچنین ۴ باسکول با ظرفیت ۸۰ تن نیز برای ارائه خدمات در کمتر از یک سال به بهره برداری خواهد رسید.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.