پلوسی: مهاجمان کنگره تروریست داخلی هستند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا حامیان دونالد ترامپ را که در حمله به کنگره مشارکت داشتند، «تروریست داخلی» نامید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مهاجمانی که کنگره این کشور را در ماه ژانویه هدف حمله قرار دادند، تروریست داخلی خطاب کرد.

نانسی پلوسی در ویدئویی که در حساب توئیتری خود قرار داد، اعلام کرد: ماه گذشته، کنگره، این نماد دموکراسی از سوی تروریست‌های داخلی هدف حمله قرار گرفت. تروریست‌های داخلی مصمم به سرنگونی قانون اساسی آمریکا بودند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افزود: مهاجمانی که در ۶ ژانویه به کنگره حمله کردند، علاوه بر کنگره موازین آمریکا را نیز هدف قرار دادند. ماه گذشته، شورشیان با حمله به کنگره و دموکراسی ما، اعضای کنگره، پلیس، کارمندان و کارگران پشتیبانی را که کشور را اداره می‌کنند، تهدید کردند.

پلوسی حمله به کنگره را جراحتی بر پیکره دموکراسی آمریکا توصیف کرد و گفت: چنین اقدامی از سوی تروریستی‌های داخلی فراموش نخواهد شد و ما اجرای عدالت در این باره را خواستاریم.

ماه گذشته و همزمان با برگزاری نشست تائید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در سنا، گروهی از حامیان دونالد ترامپ به تحریک وی ساختمان کنگره را مورد یورش قرار دادند. این یورش بر سند رفتن ترامپ از کاخ سفید مهر تایید نهایی را زد و بار دیگر بحث استیضاح او در سنا را پیش کشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار