حماس: ابقای سفارت آمریکا در قدس مصداق نقض قوانین بین‌المللی است

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی اعلام کرد ابقای سفارت آمریکا در قدس حق مسلم فلسطینیان را در سرزمین خود تغییر نخواهد داد و نقض قوانین بین‌المللی است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه عرب ۴۸، جنبش مقاومت اسلامی، حماس تصویب طرح ابقای سفارت آمریکا در قدس اشغالی از سوی سنای این کشور را نقض قوانین بین المللی اعلام کرد.

حازم قاسم اعلام کرد تصمیم سنا در مورد حفظ سفارت آمریکا در قدس و به رسمیت شناختن آن به عنوان پایتخت اسرائیل نقض قوانین بین المللی است.

سخنگوی حماس تاکید کرد: این تصمیم نقض هنجار‌های انسانی و مشارکت فعال در تجاوز به حقوق مسلم ماست.

قاسم خاطرنشان کرد: این تصمیم واقعیت، تاریخ و حق کامل مردم عرب فلسطین در شهر بیت المقدس را تغییر نخواهد داد و مبارزه مداوم مردم ما برای اخراج اشغالگران از تمام سرزمین فلسطین و تشکیل کشور مستقل با پایتختی قدس را متوقف نخواهد کرد.

سنای آمریکا بامداد جمعه با ۹۷ رای موافق در برابر ۳ رای مخالف به اصلاحیه حفظ سفارت آمریکا در قدس اشغالی رای داد. این اصلاحیه توسط سناتور‌های جمهوری خواه جیم اینهوف از ایالت اوکلاهما و بیل هاگرتی از ایالت تنسی مطرح شد. سه رأی مخالف، سناتور‌های دموکرات برنی سندرز از ورمونت، الیزابت وارن از ماساچوست و تام کارپر از دلاویر بودند.

هنگامی که بایدن در مجلس سنا بود، از طرح انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی در سال ۱۹۹۵ حمایت کرد. روسای جمهور سابق، بیل کلینتون، جرج بوش و باراک اوباما همگی از گزینه چشم پوشی برای تأخیر در اجرای طرح انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی استفاده کردند، اما در نهایت، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا این طرح را در سال ۲۰۱۸ اجرا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار