پیش بینی افزایش بارش‌ها در بوشهر

هواشناسی بوشهر از تقویت سامانه بارشی، وقوع رعد و برق، وزش باد و احتمال بارش تگرگ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به جدیدترین نقشه‌های هواشناسی، پیش بینی می‌شود با تقویت سامانه بارشی، بارش باران از اواخر وقت شنبه (۱۸ بهمن) تا بعدازظهر یکشنبه (۱۹بهمن) در برخی نقاط از سواحل و مناطق شمالی و مرکزی استان یعنی نقاطی از شهرستان‌های دیلم و گناوه، بوشهر، دشتستان، تنگستان و دشتی، از مقدار بیشتری برخوردار باشد.

زهرا راستگو افزود: این بارش‌ها گاهی به صورت رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد بود و احتمال بارش تگرگ و وقوع صاعقه در برخی نقاط وجود دارد.


بیشتر بخوانید


او  ادامه داد: آبگرفتگی موقت معابر عمومی در مناطق یاد شده، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و لغزندگی جاده‌ها از پیامدهای فعالیت این سامانه خواهد بود.

معاون هواشناسی بوشهر توصیه کرد: با توجه به احتمال بارش تگرگ و بارش‌های رگباری در مناطق مستعد، اقدامات پیشگیرانه برای حفظ محصولات کشاورزی انجام گیرد، از توقف و تردد در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و از صعود به ارتفاعات پرهیز شود.

پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان

آسمان بوشهر تا پیش از ظهر فردا قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد، بتدریج ابری همراه با بارش پراکنده باران گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش تندباد پیش بینی شده است.

جهت وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعات ۱۴ تا ۴۶ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

ارتفاع موج ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر پیش بینی شده و از دریانوردان خواسته شده از ترددهای دریایی غیرضروری خودداری کنند.

فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۳:۱۱ بامداد، جزر اول دریا ساعت ۰۷:۲۳، مد دوم ساعت ۲۱: ۱۵ و جزر دوم ساعت ۲۳:۴۲ است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.