پس از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی؛

قطع کمک به آوارگان فلسطینی از سوی امارات و بحرین

به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، امارات و بحرین کمک‌های خود را به آوارگان فلسطینی قطع کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس گزارش تایمز اسرائیل، به نقل از مرکز تحقیقات سیاست خاور نزدیک (یک سازمان غیر انتفاعی صهیونیستی)، امارات و بحرین بودجه آژانس سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی را پس از توافقنامه عادی سازی با رژیم صهیونیستی، بسیار کاهش داده‌اند.

طبق اظهارات این سازمان غیر انتفاعی، امارات ۵۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ و ۵۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ به آژانس امداد ارسال کرده، این در حالی است که در سال ۲۰۲۰، این کشور اعلام کرده است که تنها ۱ میلیون دلار برای حمایت از آوارگان فلسطینی کمک می‌کند.

اگرچه بحرین نیز به قطع بودجه آژانس متهم شده، اما هیچ آماری در اختیار مرکز تحقیقات سیاست خاور نزدیک قرار نگرفته است.

به دنبال این تصمیم، نبیل ابودرودین، سخنگوی محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین این اقدام را حمله علیه فلسطینیان خواند.
نبیل ابودرودینا در این خصوص به بی بی سی گفت: چنین مجازاتی نمی‌تواند این واقعیت را تغییر دهد که آمریکا دیگر نقشی در منطقه ندارد و این یک راه حل نیست.

در ماه ژانویه ریچارد میلز، نماینده موقت واشنگتن در سازمان ملل گفت جو بایدن قصد دارد برنامه‌های کمک آمریکا را که از توسعه اقتصادی و کمک‌های بشردوستانه برای مردم فلسطین پشتیبانی می‌کند، بازگرداند.

امارات و رژیم صهیونیستی توافقنامه عادی سازی را در ۱۳ آگوست ۲۰۲۰ امضا کردند. روابط بین بحرین و اسرائیل بعد‌ها در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰ عادی شد. سودان در ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰ با این رژیم روابط رسمی برقرار کرد و مراکش هم در ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ به آن‌ها پیوست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار