مهم‌ترین گام‌ها برای فتح قله موفقیت

رسیدن به موفقیت در کار و زندگی نیازمند گام‌های اساسی و محکمی است که به عنوان اساس و پایه موفقیت هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ما چگونه موفقیت را تعریف می‌کنیم؟

روش‌های مختلفی برای چگونگی رسیدن به موفقیت در زندگی وجود دارد، اما یک استراتژی که برای شما بهتر کار می‌کند ممکن است به دیدگاه شما نسبت به موفقیت بستگی داشته باشد و ما غالباً فکر می‌کنیم که در کار خود خوب عمل  کرده و حقوق بالایی دریافت می‌کنیم.

در حالی که موفقیت‌های حرفه‌ای می‌توانند یکی از قطعات این معما باشند، اما بسیاری از زمینه‌های مهم دیگر زندگی را کنار می‌گذارند. خانواده، روابط عاشقانه، زمینه های دانشگاهی و ورزشی تنها چند مورد هستند که افراد ممکن است برای موفقیت در آن ها تلاش کنند و تعریف فردی شما از موفقیت ممکن است متفاوت باشد، اما بسیاری از افراد ممکن است آن را کاملاً شاد، امن، سالم و دوست‌داشتنی تعریف کنند.

شما هر هدفی در زندگی داشته باشید، این توانایی است که شما را به هدفتان نزدیک می‌کند. بنابراین، برای تقویت شانس دستیابی به این موارد چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ برخی از عادت‌های افراد موفق چیست؟

هیچ راه درست و واحدی برای موفقیت وجود ندارد و آنچه برای شما مفید است، ممکن است برای شخص دیگری مفید نباشد. ممکن است ترکیب کاملی از مواردی وجود نداشته باشد که بتواند موفقیت را تضمین کند، اما برخی از گام‌های اساسی وجود دارند که می‌تواند شانس موفقیت در زندگی، عشق، کار یا هر اتفاقی را که برای شما مهم است، بهبود ببخشد.


بیشتر بخوانید


یک ذهنیت رشد ایجاد کنید

تحقیقات انجام شده توسط کارول دوک، روانشناس نشان می‌دهد که دو طرز فکر اساسی وجود دارد که بر نحوه تفکر افراد در مورد خود و توانایی‌هایشان تأثیر می‌گذارد که یکی ذهنیت ثابت و دیگری ذهنیت رشد است.

افرادی که ذهنیت ثابت دارند، معتقدند مواردی مانند هوش، ایستا و غیرقابل تغییر هستند و کسانی که ذهنیت ثابت دارند معتقدند که موفقیت نتیجه سخت‌کوشی نیست, بلکه صرفاً نتیجه استعداد‌های ذاتی است.

قدم‌های اساسی در جهت موفقیت در زندگی

 آن‌ها معتقدند چنین استعداد‌هایی چیزهایی هستند که افراد یا با آن ها و یا بدون آن‌ها متولد می‌شوند. بنابراین, در برابر یک چالش، راحت‌تر تسلیم می‌شوند و وقتی کار به راحتی پیش نمی‌رود، آن ها دست از کار می‌کشند، زیرا معتقدند فاقد مهارت ذاتی لازم برای برتری هستند.

از طرف دیگر، کسانی که ذهنیت رشد دارند، احساس می‌کنند که می‌توانند با تلاش تغییر و رشد کنند و یاد بگیرند و افرادی که معتقدند توانایی رشد دارند، احتمال موفقیت آن‌ها بیشتر است، چرا که  وقتی اوضاع سخت می‌شود، آن‌ها به دنبال راه‌هایی برای بهبود مهارت‌های خود هستند و به موفقیت خود ادامه می‌دهند.

افراد با ذهنیت رشد معتقدند که کنترل زندگی خود را در دست دارند، در حالی که افرادی که دارای ذهنیت ثابت هستند معتقدند که همه چیز از کنترل آن‌ها خارج است.

برای ایجاد ذهنیت رشد چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

باور کنید که تلاش‌های شما مهم است. افرادی که ذهنیت رشد دارند، بیش از آن که فکر کنند توانایی‌هایشان ثابت است یا گیر کرده‌اند، معتقدند که تلاش و سخت‌کوشی می‌تواند منجر به رشد هدفدار شود.

مهارت جدید بیاموزید. وقتی افراد با ذهن رشد با چالشی روبه‌رو می‌شوند، به دنبال راه‌هایی برای توسعه دانش و مهارت‌هایی هستند که برای غلبه بر آن‌ها و پیروزی آن‌ها لازم است.

شکست‌ها را به عنوان تجربه‌های یادگیری مشاهده کنید، چرا که افراد با ذهنیت رشد اعتقاد ندارند که شکست بازتاب توانایی‌های آن‌ها است. در عوض، آن را به عنوان یک منبع با ارزش تجربه می‌دانند که می‌توانند از آن یاد بگیرند و پیشرفت کنند. آن‌ها ممکن است فکر کنند "این نتیجه می‌دهد"، بنابراین این بار یک راهکار متفاوت را امتحان می‌کنم.

هوش هیجانی خود را بهبود ببخشید

مدت هاست اعتقاد بر این است که هوش کلی یکی از عوامل مؤثر در موفقیت در زمینه‌های مختلف زندگی است، اما برخی از کارشناسان معتقدند که هوش هیجانی ممکن است در واقع حتی از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. هوش هیجانی به توانایی درک، استفاده و استدلال با احساسات اشاره دارد و افراد باهوش از نظر احساسی قادر به درک نه تنها احساسات خود، بلکه احساسات دیگران نیز هستند.

قدم‌های اساسی در جهت موفقیت در زندگی

برای بهبود هوش هیجانی خود به احساسات خود توجه کنید. تمرکز خود را بر روی شناسایی احساسات و عواملی که باعث ایجاد این احساسات می‌شوند، انجام دهید.

احساسات خود را مدیریت کنید. قدم به عقب بردارید و سعی کنید همه چیز را با چشم بی طرف مشاهده کنید. از سرکوب احساسات خود بپرهیزید، اما به دنبال روش‌های سالم و مناسب برای مقابله با احساس خود باشید.

به حرف‌های دیگران گوش فرا دهید. این نه تنها شامل شنیدن سخنان آن‌ها، بلکه همچنین توجه به سیگنال‌های غیرکلامی و زبان بدن است.

مقاومت ذهنی خود را توسعه دهید

مقاومت ذهنی به مقاومت در برابر ادامه کار و ادامه تلاش حتی در برابر موانع اشاره دارد.

افرادی که این قدرت ذهنی را دارند چالش‌ها را فرصت می‌دانند. آن‌ها همچنین احساس می‌کنند که بر سرنوشت خود تسلط و به توانایی‌های خود برای موفقیت اطمینان دارند و متعهد هستند آنچه را که شروع می‌کنند، باید به پایان برسانند.

برای بهبود مقاومت ذهنی و افزایش احتمال موفقیت در زندگی چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

خودتان را باور کنید. گفت‌وگوی منفی با خود را قطع کرده و به دنبال راه‌هایی برای مثبت ماندن و تشویق خود باشید.

قدم‌های اساسی در جهت موفقیت در زندگی

به تلاش کردن ادامه دهید. حتی وقتی یک کار غیرممکن به نظر می‌رسد یا عقب ماندگی مانع شما می‌شود، روی راه‌هایی تمرکز کنید که می‌توانید مهارت‌های خود را توسعه داده و رو به جلو ادامه دهید. یکی از عادت‌های کلیدی افراد موفق این است که همیشه به شکست‌ها به عنوان فرصت‌های یادگیری نگاه می کنند.

اهداف تعیین کنید. افراد با مقامت ذهنی بالا می‌دانند برای رسیدن به هدف، باید با داشتن اهداف قابل دستیابی کار خود را شروع کنند. دستیابی به این اهداف لزوماً آسان نیست، اما با داشتن هدفی برای هدف بهتر می‌توانید جلو بروید و از موانع عبور کنید.

یک حمایت‌کننده پیدا کنید. انجام کار‌ها به تنهایی می‌تواند دشوار باشد، اما داشتن یک سیستم پشتیبانی قوی می‌تواند کار‌ها را آسان کند. مربیان، دوستان، همکاران و اعضای خانواده می‌توانند هنگام دشوار شدن شرایط، شما را تشویق کنند و حتی مشاوره و مساعدتی را ارائه دهند که می‌تواند به شما در بهبود شانس موفقیت کمک کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار