چگونه در محل کار انگیزه خودمان را حفظ کنیم؟

اگر در زمان کار کردن انگیزه خود را از دست می‌دهید، با رعایت چند نکته می‌توانید از انگیزه خود در هنگام انجام دادن یک کار دفاع کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر مثل اغلب مردم هستید، احتمالاً در روز‌های زیادی دچار حس بی‌انگیزگی می شوید. اگرچه امیدوار هستید که در حرفه خود سرآمد باشید امّا مهم این است که بالاترین انگیزه را در ساعت کاریتان داشته باشید و با توجه به این موضوع، در اینجا چند نکته ثابت شده آورده شده است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها انگیزه خود را در کار حفظ کنید.

روی آنچه مهم است، تمرکز کنید

احساس سردرگمی, دستورالعمل انگیزه و الهام گرفتن برای انجام بهترین کار شما نیست.

به جای تلاش برای حل یکباره دوازده طرح، تمام تلاش و توجه خود را بر روی یک کار در یک زمان مشخص متمرکز کرده و از مهمترین وظیفه‌ای که برای انجام آن روز لازم دارید، شروع کنید و کار‌های خود را بر اساس یک لیست از مهم‌ترین کار‌های خود انجام دهید.

اگر به روز کاری خود نزدیک می‌شوید و به همه کار‌هایی که باید در آن روز انجام شود، فکر می‌کنید، بسیار دلسرد می‌شوید و اگر فقط بر روی آنچه مهم است متمرکز شوید و یکبار به یک کار بپردازید، مطمئناً باانگیزه ماندن بسیار راحت‌تر خواهد بود.


بیشتر بخوانید


حرف‌های مثبت را تمرین کنید

اظهارات مثبت ابزاری قدرتمند هستند که می‌توانند برای کمک به شما در تحقق طیف وسیعی از اهداف زندگی, از جمله داشتن انگیزه و بهره وری بیشتر در کار  مورد استفاده قرار گیرند.

به عنوان مثال، تکرار یک تأیید مثبت مانند "من آماده هستم تا مشکلات را حل کنم و بهترین کار را انجام دهم" هر روز صبح قبل از اینکه از خانه خود خارج شوید، می‌تواند انگیزه شما را تقویت کند.

کلید مخفی جملات مثبت این است که ضمیر ناخودآگاه معمولاً حرف‌هایی را که مکرراً توسط ذهن آگاه گفته می‌شود باور می‌کند و به عبارت دیگر، اگر هر روز صبح به خود بگویید که انگیزه و الهام گرفته‌اید، طولی نمی‌کشد که واقعاً آن را باور می کنید.

چگونه در محل کار انگیزه خودمان را حفظ کنیم؟

پیروزی‌ها را جشن بگیرید

وقتی کاری را خارج از لیست کار‌های خود بررسی می‌کنید, مهم نیست که آن کار چقدر کوچک باشد و این یک پیروزی است که شما را یک قدم به اهداف خود نزدیک‌تر می‌کند و باید به همین ترتیب جشن بگیرید.

خیلی اوقات، اگرچه داشتن یک نگرش منفی در مورد کار آسان است امّا این نگرش منفی مانند سرطان برای انگیزه عمل می کند و به جای اینکه درمورد کار‌هایی که هنوز به اتمام نرسیده، دلهره داشته باشید، در حین کار برای جشن گرفتن از موفقیت‌های خود وقت بگذارید.

این بدان معنا نیست که شما هر وقت یک کار را انجام دادید، باید یک مهمانی بزرگ برپا کنید. در عوض، "جشن‌های ساده مانند اختصاص دادن وقت برای تفریح، لبخند زدن و تأمل در کار خوب شما، تمام آن چیزی است که برای تقویت انگیزه شما به روشی معنی دار لازم است.

اهداف خود را تعیین کنید

هدف‌گذاری و ایجاد انگیزه دست به دست هم می‌دهند و تحقیقات نشان داده است که وقتی در اهداف خود استقلال داشته باشید، احتمال رسیدن به آن‌ها بیشتر است. البته بسیاری از کارمندان اهداف خود را تعیین می‌کنند و واقعاً در موقعیتی نیستند که بتوانند برای خود هدف تعیین کنند.

اگر شما در این موقعیت قرار گرفتید، کاری که می‌توانید انجام دهید این است که با مدیر خود صحبت کنید و درخواست کنید تا بخشی از روند تعیین هدف شما باشد. به آن‌ها بگویید که دوست دارید برای خود انگیزه‌ای تعیین کنید و احتمالاً خوشحال می‌شوند که آن‌ها را برایتان عملی کنند.

اگر چراغ سبز را برای تعیین اهداف خود روشن کنید، مطمئن شوید که اهداف مفید و قابل دستیابی برای خودتان تعیین می‌کنید که در واقع شما را وادار می‌کند تا بهترین کار خود را بدون اینکه از حد ممکن عبور کنید، انجام دهید.

چگونه در محل کار انگیزه خودمان را حفظ کنیم؟

دلیل کارهایتان را در نظر بگیرید

احتمالاً بسیاری از مواقع وجود دارد که می‌بینید در حال تکمیل کاری هستید که به نظر می‌رسد یک کار پیش پا افتاده و جزئی است. در این اوقات، مهم است که سؤال "چرا" را در نظر بگیرید و لحظه‌ای روی چشم‌انداز کاری خود تمرکز کنید. ممکن است کاری غیرمعمول و بیهوده به نظر برسد واقعاً قسمت مهمی از یک طرح کلی تصویر است.

با اختصاص دادن زمان برای در نظر گرفتن این طرح کلان و چگونگی کمک کار به شما در ایجاد امکان، می‌توانید دوباره تمرکز کنید و انگیزه انجام کار را داشته باشید.

در بیشتر موارد، واقعاً چیزی به عنوان وظیفه‌ای بی معنی و بی‌اهمیت وجود ندارد. همه ما در پشت کاری که انجام می‌دهیم یک "چرا" داریم و گاهی اوقات در نظر گرفتن این "چرا" می‌تواند بسیار مفید باشد.

در حالی که این پنج نکته برای هر صنعت بسیار مناسب است، اما من با داشتن تجربه می‌دانم که مشاغل فروش برای برتری در برنامه‌شان، خود انگیزشی را در رأس قرار می‌دهند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار