یک و نیم درصد از درآمد‌های مالیات کشور از مالیات استان قزوین

معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از پیش بینی در آمد مالیاتی در حدود یک و نیم درصد برای استان قزوین خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مسیحی معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در افتتاح ساختمان مالیاتی استان گفت: از جمع درآمد‌های مالیاتی  برای سال ۹۹ که بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده سهم استان قزوین ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان که کمتر از یک و نیم درصد است.

وی افزود: حرکت سازمان امور مالیاتی به سمت و سوی پذیرش خود اظهاری مودیان مالیاتی است که امسال با اجرای همزمان تبصره ماده ۱۰۰ و ماده ۹۷ پیش بینی می‌شود که حداقل ۷۰ درصد از اظهارات مودیان حقیقی و حقوقی بدون رسیدگی ماموران مالیاتی پذیرفته شود.

معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: هر چه قدر که بانک‌های سازمان امور مالیاتی کشور تقویت شود قطعا پذیرش خود اظهاری مودیان جهش بیشتری می‌یابد و به موازات این اقدام با فرار‌های مالیاتی مقابله خواهد شد.

مسیحی در خصوص حل و فصل مشکلات واحد‌های تولیدی هم افزود: در قانون مالیات‌های مستقیم هم حمایت‌های بسیار خوبی از واحد‌های تولیدی شده است و از جمله می‌توان به معافیت موضوع ماده ۱۳۲ مالیات‌های مستقیم برای سال‌های ابتدایی اشاره کرد که بنا برقرار داشتن در منطقه توسعه یافته یا توسعه نیافته زمان این معافیت‌ها متفاوت است.

وی گفت: این سازمان از اختیارات حاصله خود برای بخشودگی جرائم واحد‌های تولیدی که مشکلاتی در باب پرداخت‌های مالیاتی دارند استفاده می‌کند.

معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی درخصوص مشکلات شرکت کنتورسازی هم گفت: در این شرکت برخی مشکلات در صندوق‌های مکانیزه فروش پیش آمده که به تبع آن صورت‌های مالی صورت گرفته است که در حال حاضر مطالبه مالیات و فرآیند رسیدگی اعتراض به این موضوع در مراحل دادرسی در حال بررسی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار