حسنی با اشاره به سابقه حمله ملخ‌ها به اراضی کشاورزی خوزستان گفت: پیش بینی می‌شود هفته‌های آینده شاهد حضور این حشره در مراتع و باغ‌ها باشیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن حسنی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص پیش‌بینی حمله مجدد ملخ‌ها به برخی مناطق از جمله مراتع و باغات استان طی هفته‌های آینده گفت: پیش‌بینی جدید بر اساس نقشه‌های سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) است و وقوع آن به شرایط آب و هوایی بستگی دارد.

او با بیان اینکه پیک اولیه حمله ملخ‌ها به مراتع و باغات ۲ ماه پیش اتفاق افتاد و حمله بعدی ملخ‌ها نیز طی ۲ هفته آینده محتمل است، افزود: میزان خسارت به مراتع و نباتات بسته به جهت باد و تعداد گله‌های ملخ متغیر است و این قضیه قابل پیشگیری نیست.

حسنی با بیان اینکه شرکت‌های بیمه در خصوص جبران خسارات وارده ناشی از حمله ملخ‌ها به مراتع و نباتات، تعهدی ندارند و مبارزه با ملخ‌ها تنها بر عهده سازمان جهاد کشاورزی و دیگر ارگان‌های مرتبط است، اظهار داشت: همه اقدامات مورد نیاز برای مقابله با حمله ملخ‌ها در استان انجام شده و ماشین‌های سم‌پاش و دیگر وسایل مبارزه با ملخ‌ها آماده هستند و بسیج همگانی برای مبارزه با حمله ملخ‌ها به مراتع و نباتات آغاز شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی نژاد
۰۸:۴۷ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
ملخ ها هم فهمیدن خوزستان ها مهمان نوازن، سالی چندبار میان و ضرر میزنن و میرن، خواهشا جلوشو بگیرید