۱۰ هزار هکتار از مزارع نیشکر در محاصره ملخ‌ها

معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: ۱۰ هزار هکتار از مزارع نیشکر این شرکت در محاصره ملخ‌ها هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جعفر آل کثیر معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه ۲ ماه گذشته مزارع شرکت توسعه نیشکر مورد هجوم ملخ قرار گرفتند، گفت: از همان بدو شروع برنامه‌ریزی پایش مزارع توسط موسسه تحقیقات نیشکر و مدیریت حفظ نباتات استان و با کمک مدیریت‌های مطالعات کاربردی کشت و صنعت‌های نیشکری انجام شد.

او اظهار داشت: پس از شناسایی کانون‌های استقرار ملخ، بلافاصله عملیات کانون کوبی با واسطه پهباد انجام شد، اما با گسترش آلودگی عملیات مبارزه ابتدا با یک هواپیما و سپس با دو هواپیما ادامه پیدا کرد و طی عملیات شبانه‌روزی موج اول حمله ملخ مهار شد.

آل کثیر بیان کرد: با تولید نسل بعدی آفت، موج دوم هجوم ملخ‌ها که گسترده‌تر نیز بود آغاز شد و عملیات سمپاشی با سرعت و شتاب بیشتری انجام شد، اکنون نیز با بکارگیری تجهیزات زمینی، پهباد و هواپیما این مبارزه به طور جدی ادامه دارد.

معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با تاکید بر اینکه براساس برآورد‌های انجام شده آلودگی به آفت ملخ در حدود ۱۰ هزار هکتار از کشت و صنعت‌های هفت‌گانه گزارش شده است، افزود: با وجود مبارزه مستمر، به دلیل تخم‌ریزی صورت گرفته توسط آفت، امکان هجوم مجدد تا پایان مهرماه وجود دارد و کشت وصنعت‌های نیشکری تا آن زمان در آماده‌باش کامل قرار دارند.

این مقام مسئول با استمداد از سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برای مبارزه با این آفت خطرناک اذعان داشت: شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی به عنوان پایگاه پشتیبانی عملیات، الگوی مبارزه با آفت را پیش می‌برد، در سایر واحد‌های کشت و صنعت‌ها نیز این مبارزه و مدیریت آفت، در هماهنگی کامل با هم در حال انجام است.

انتهای پیام/گ

هجوم ملخ‌های صحرایی به مزارع کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار