واکسیناسیون، مهم‌ترین راهکار مقابله با تب برفکی

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف گفت: مهم‌ترین اقدام برای جلوگیری از شیوع ویروس تب برفکی واکسیناسیون به‌ موقع و منظم دام‌ها است.

شریفی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: بیماری تب برفکی بیماری عفونتی و واگیر داری است که بیشتر در گاو، گاومیش، بز، گوسفند، آهو، گوزن مشاهده شده و باعث کاهش وزن شدید، تب بالا و کاهش تولید شیر در دام می‌شود.

او افزود: علائم این بیماری شامل زخم در ناحیه دهان و بین سم، تب بالا و ریزش شدید بزاق از دهان دام است.

شریفی با اشاره به اینکه این بیماری با درمان خاصی همراه نیست اظهار کرد: پیشگیری از بروز این بیماری منوط به واکسیناسیون، رعایت موارد بهداشتی، مراقبت شدید، جلوگیری از نقل و انتقال دام آلوده و قرنطینه کردن حیوانات مبتلا است.


بیشتر بخوانید


سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف تصریح کرد: بنابراین توصیه می‌شود حتما واکسیناسیون دام به موقع انجام شود تا بدن دام در برابر بیماری تب برفکی مقاومت داشته باشد.

او نسبت به شیوع این بیماری در فصل سرد هشدار داد و بیان کرد: با قرار گرفتن در فصول سرد احتمال ابتلاء و تلفات ناشی از این بیماری در دام بسیار است بنابراین دامداران بایستی هر چه سریع‌تر برای تزریق واکسن تب برفکی در دام سبک و سنگین اقدام کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
واقعا بهترین راه واکسیناسیون هست.
آخرین اخبار