وهاب زاده:

ایران برای تامین واکسن کرونا به کشورهای خارجی چشم ندوخته است

مشاور رسانه‌ای وزیر بهداشت گفت: برای ایجاد ایمنی در هر کشور باید ۷۰ درصد از جمعیت آن کشور‌ها واکسن دریافت کنند و ما چشم به خارج ندوخته ایم.

علیرضا وهاب زاده مشاور رسانه‌ای وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به هجمه هایی از طرف برخی سلبریتی های برای خرید واکسن کرونا با تاخیر در ایران اظهار کرد:  برخی از سلبریتی‌ها در خصوص خرید واکسن خارجی مطالبی را  مطرح کردند و حاشیه‌هایی ایجاد شد اما باید دانست که ایران جزو نخستین کشور‌ها در زمینه واردات واکسن از منابع معتبر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر میزان واکسن‌های تحویلی به کشور‌های پیشرو در زمینه واکسیناسیون خیلی کم‌تر از آن است که کشور‌ها به شرکت‌های سازنده واکسن سفارش خرید داده اند.

وهاب زاده بیان کرد: کشورمان بالای ۲۰ میلیون دوز واکسن به کشور‌های مختلف جهت خرید واکسن سفارش داده و در زمینه ساخت واکسن داخلی اقدامات خوبی را انجام داده است و واکسن تولید مشترک با کوبا و واکسن بنیاد برکت از جمله این اقدامات موثر محسوب می شوند البته واکسن سازی رازی به مرحله آزمایش انسانی رسیده است.

وی بیان کرد: جمعیت جهان در حدود هشت میلیارد نفر است و امروزه زیر یک درصد از این جمعیت واکسن زده اند. شرکت فایزر با کشور‌های مختلف قرار داد تحویل چند میلیون دوز واکسن بسته، ولی عدد ناچیزی را به آن‌ها تحویل داده است از طرفی اتحادیه اروپا اجازه خروج واکسن‌های تولیدی خود را نمی‌دهد.

وهاب زاده افزود: برای ایجاد ایمنی در هر کشور باید ۷۰ درصد از جمعیت آن کشور‌ها واکسن دریافت کنند و ما چشم به خارج ندوخته ایم و در آینده مشخص خواهد شد که کدام کشور‌ها در زمینه واکسیناسیون موفق خواهند بود و چشم  به دریافت و واردات واکسن‌های خارجی دوخته اند.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حانیه
۱۱:۳۵ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
روسیه خارج محسوب نمیشه؟