به همت گروه جهادی:

بیش از ۱۰ هزار دام سبک و سنگین در شهربابک واکسینه شدند

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: به همت گروه جهادی ۸ هزار و ۵۰۰ راس گوسفند و بز، ۲ هزار راس گاو و گوساله و ۱۵۰ قلاده سگ در شهربابک واکسینه شدند.

مجید اسدی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به اعزام گروه جهادی دامپزشکی به روستا‌های کمتر توسعه یافته شهربابک گفت: همزمان با دهه فجر گروه جهادی دامپزشکی در این مناطق به صورت کاملا رایگان خدمات رسانی کردند که این خدمات شامل واکسیناسیون دام ها، ارائه مشاوره‌هایی در خصوص بهبود جایگاه و تغذیه دام ها، ویزیت رایگان و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه دامداران بود که با استقبال بی نظیر روستاییان همراه بود.

او افزود: ۲۰۰ راس دام سبک و سنگین در روستا‌های آبدر، مسینان، بهنوییه و فتح آباد به همت گروه جهادی شبکه دامپزشکی به طور رایگان ویزیت شدند.

اسدی تصریح کرد: در این طرح  ۸ هزار و ۵۰۰ راس گوسفند و بز بر ضدبیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، ۲ هزار راس گاو و گوساله بر ضد بیماری تب برفکی، ۱۵۰ قلاده سگ بر ضد بیماری هاری واکسینه شدند. 

او افزود: همچنین در این طرح، بیش از ۲۰۰ راس انواع دام ویزیت و ۵ دوره آموزشی در خصوص بیماری‌های مشترک دام و انسان از جمله آنفولانزای فوق حاد پرندگان، تب مالت و هاری برگزار و بیش از ۵۰۰ مورد مشاوره کاربردی به دامداران و پرورش دهندگان طیور ارائه شد.

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک بیان داشت: این طرح‌ها با هدف ترویج و گسترش فرهنگ بسیجی و روحیه جهادی در سال جهش تولید، بهبود کیفیت و سلامت تولیدات، ایجاد زمینه اشتغال پایدار و محرومیت زدایی در این مناطق به دامداران ارائه شد.

او از دامداران به دلیل استقبال بالا از این طرح و همچنین از کارشناسان شبکه به خاطر تلاش‌های صادقانه قدردانی و ابراز امیدواری کرد: این طرح‌ها در قالب مناسبت‌های دیگر با همکاری دهیاران و دامداران ادامه یابد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار