ارسال نقاشی های کودکان جهان به کرمان

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، از برگزاری نخستین جشنواره جهانی نقاشی کودک به همت شهرداری کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،محمد جهانشاهی، معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان گفت: نخستین جشنواره جهانی نقاشی کودک با هدف ارتقای فرهنگ و تعاملات بین‌المللی شهروندان کرمانی، به اشتراک گذاشتن نگاه نسل آینده نسبت به محیط پیرامون زندگی خودشان و نیز معرفی بهتر شهر کرمان و ارزش‌های این شهر با استفاده از این رویداد هنری، به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

او افزود: بیست‌ویکم بهمن‌ماه امسال، مصادف با نهم فوریه سال ۲۰۲۱ به‌طور رسمی از سایت، پوستر و فراخوان این جشنواره رونمایی خواهیم کرد.

جهانشاهی تصریح کرد: تمام کودکان گروه سنی ۵ تا ۱۵ سال دنیا که فراخوان این جشنواره را دریافت کنند، می‌توانند تصویر نقاشی‌های خود در رابطه با محیط پیرامون زندگی‌شان و همچنین سفر خیالی به شهر کرمان را بر روی سایت CIPFK.COM که از روز سه‌شنبه ۲۱ بهمن‌ماه جاری مصادف با نهم فوریه آماده دریافت آثار است، آپلود کرده و بفرستند.

جهانشاهی با بیان اینکه این جشنواره، برنامه‌ای مهم برای آینده شهر کرمان به‌عنوان شهر دوستدار کودک دارد، اظهار کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی برای سیاست‌های شهر دوست‌دار کودک حائز اهمیت است و به تحقق جایگاهی که شهر کرمان در این زمینه دنبال آن است، کمک می‌کند.

او بیان کرد: سه داور از کشور‌های چک، بلغارستان و چین (هنگ‌کنگ) و نیز دو داور سرشناس از هنرمندان برجسته نقاشی حوزه کودکان کشور، آثار ارسالی کودکان به این جشنواره را داوری خواهند کرد.

جهانشاهی دلیل انتخاب داوران این جشنواره از کشور‌های مذکور را تجربه و صاحب‌نامی این کشور‌ها در برگزاری رویداد‌های جهانی نقاشی کودکان دانست و گفت: سه کشور مذکور در برگزاری رویداد‌های جهانی نقاشی کودک صاحب تجربه و سوابق خوبی هستند و از کشور ما نیز هر سال در این جشنواره شرکت می‌کنند.

او با بیان اینکه همکاران ما در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، هشت‌ماه است که برای برگزاری این برنامه تلاش می‌کنند، افزود: در این مسیر از همفکری متخصصان استانی ، کشوری و نیز همکاری نهاد‌های بین‌المللی مستقر در ایران مثل دفتر منطقه‌ای یونسکو، کمیسیون ملی یونسکو و صندوق حمایت از کودکان یا یونیسف و نیز وزارت‌های کشور، امور خارجه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، گردشگری، آموزش و پرورش، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، سازمان بهزیستی کشور، مجمع شهرداری‌های کلان‌شهر‌های ایران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهره برده‌اند تا به کمک شبکه‌های ارتباطی که این نهاد‌ها با کودکان سراسر دنیا دارند، این رویداد با کیفیت و کمیت بالا برگزار شود.

معاون شهردار کرمان عنوان کرد: سعی ما براین است که اختتامیه این جشنواره پایان ماه مبارک رمضان و همزمان با عید سعید فطر باشد.

جهانشاهی ادامه داد: جوایز این جشنواره نیز از صنایع دستی نفیس کرمان است و گواهی شرکت در این دوره، با امضای نهاد‌های بین‌المللی و شهرداری کرمان خواهد بود.

اوبا اشاره به اینکه برای برگزاری هرساله جشنواره جهانی نقاشی کودک، دبیرخانه این جشنواره در شهرداری کرمان دایر است، گفت: قصد داریم این مسیر سال‌های‌سال ادامه یابد تا کرمان در دنیا مطرح شود و کودکان شهرمان نیز از نتایج این تعاملات بهره‌مند شوند.

علاقه‌مندان می‌توانند ساعتِ ۱۰ صبحِ سه‌شنب ، از طریق لینک http://Live۱۴۸.videocake.ir به‌صورت مجازی در آیین رونمایی از سایت، پوستر و فراخوان جشنواره جهانی نقاشی کودک شهرداری کرمان، شرکت کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار