شناسایی ۵۰ هزار جهش در ویروس کرونا

۵۰ هزار جهش مختلف تاکنون برای ویروس کرونا گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه ۵۰ هزار جهش تاکنون برای ویروس کرونا گزارش شده است، گفت:از این تعداد تنها ۵ هزار جهش این ویروس شاخص و جدی‌تر است.

او افزود:اگر فردی به یکی از این انواع این ویروس‌های جهش یافته کرونا مبتلا شود تا حد بسیار زیادی در برابر بقیه سویه‌های جهش یافته  ویروس کرونا ایمنی موقتی و البته مشروط خواهد داشت.

دکتر جلالی در مورد ایمنی واکسن‌های کرونا  هم گفت: افراد داوطلبی که واکسن را در ایران تزریق کرده بودند با وجود اینکه این واکسن از ویروس جهش یافته تهیه نشده بود ولی در برابر سویه ‌های جهش یافته هم ایمنی داشته اند.

بیشتر بخوانید 

او افزود:این امید را داریم که واکسن‌های خوب بیشتر از آن چیزی که فکر کنیم عمل کرده و ایمنی گسترده تری را ایجاد کنند.

دکتر جلالی گفت:کسانی که بیماری‌های قلبی و عروقی زمینه‌ای مانند فشار خون، نارسایی قلبی، بیماری‌های دریچه‌ای و مادر زادی داشته و حتی که فردی که قلبی سالم دارد هم در صورت ابتلا به کرونا عوارضی برای قلب وی ایجاد شود.

او افزود:ویروس کرونا وقتی بدن را درگیر می‌کند شبیه به یک بیماری سیستمیک عمل کرده و می‌تواند در همه جای بدن تاثیر داشته باشد.

دکتر جلالی گفت:خود ویروس کرونا و مهم‌تر از آن عوارض ناشی از ابتلا می‌تواند موجب حملات مغزی، قلبی، چشمی و ریوی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود:اگر بیمار سریع تر به پزشک مراجعه کرده و بیماری زودتر تشخیص داده شده و درمان شود می‌توان از این عوارض پیشگیری کرد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۱:۰۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
کی از شر این ویروس خلاص میشیم خدا میدونه