عبدالملکی خبرداد؛

مهاجرت روستاییان به شهر‌ها در سال ۹۹ صفر شد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد درباره جزییات ایجاد یک شغل برای مددجویان کمیته امداد توضیحاتی داد.

حجت الله عبدلملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: برای ایجاد یک شغل برای نیازمندان و مددجویان تحت پوشش ۷  یا ۸ مرحله باید طی شود.

او با بیان اینکه مرحله اول مزیت سنجی و شناسایی ظرفیت‌های مکانی است، گفت: ظرفیت اجتماعی و اقتصادی نیز باید شناسایی شود و در مرحله بعدی شناسایی مستعدین یک شغل از دل خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در دستور کار قرار می‌گیرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: برای به نتیجه رسیدن یک شغل باید مشاوره شغلی انجام شود و آموزش‌ها و امکاناتی را به مددجو ارائه دهیم، همچنین در این راستا در صورت نیاز تسهیلات نیز پرداخت می‌شود و در مقابل از جانب ما نظارت و ارزیابی کسب و کار مددجویان در دستور کار قرار می‌گیرد.

عبدالملکی با بیان اینکه جعرافیای فقر نسبت به اول انقلاب متفاوت است، گفت: بعد از انقلاب کمیته امداد جزء اولین نهاد‌هایی بود که شکل گرفت و فعالیت کمیته امداد به پرداخت جیره خشک، غذایی، پوشاک و... منتهی می‌شد، اما در حال حاضر این چنین نیست و ما در حال حاضر فقر مطلق نداریم، زیرا مستمری ماهانه‌ای از طرف کمیته امداد و دیگر نهاد‌های حمایتی به نیازمندان پرداخت می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: بر اساس اعلام بانک جهانی سال ۵۶، ۴۹ درصد از مردم در فقر مطلق بودند.

او با بیان اینکه در سال ۹۹، میزان مهاجرت مردم از روستا به شهر صفر درصد بوده است، گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ هم این مهاجرت صفر باشد و ما همچنان شاهد مهاجرت معکوس (مهاجرت شهر به روستا) باشیم چرا که بسیاری از مردم به ظرفیت‌ها و دارایی‌های خود در روستا‌ها پی برده اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
-
علی
۰۸:۵۸ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
مردم قدرت خرید خانه یا اجاره مسکن رو ندارن که برمیگردن روستا.این رو با سیاست های اسکان در روستا اشتباه نگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
واقعا؟
Iran (Islamic Republic of)
روستایی
۲۱:۱۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
اقای عبدالملکی مهاجرت روستائیان به شهر به دلیل فعالیت وفضای کسب وکاردرروستاها نیست بلکه تورم چندبرابر شهر نسبت به روستاهاهست که یک فردروستایی ازپس مخارج شهرنشینی برنمیاید وناچارا روستای خودش را ترجیح داده است نمیدانم چرا فکر میکنید بخاطر مدیریت شماها مهاجرت صفرشده است وبه نفع خودمصادره میکنید
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۵۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
اخه اونایی که جوان بودن ومیتونستن کار کنن از روستاها اومدن بیرون // بیشتر پیرمردها و پیر زنها موندن
Iran (Islamic Republic of)
مهرابادی
۱۹:۵۳ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
عجب مقاله بی معنی بود
مردم قدرت خرید شان پایین آمده و به شهر مهاجرت نمی کنند نه مدیریت شما ها
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۱۹:۴۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
اصلا کسی در روستا مونده که مهاجرت نکنه!؟!
آخرین اخبار