بهره برداری از مجتمع آی سی تی زنجان با حضور وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مجتمع آی سی تی زنجان با هدف توسعه خدمات دولت به شهروندان و با ۳۲ میلیارد تومان اعتبار احداث شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تحقق عدالت ارتباطی را از اولویت‌های این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: مجتمع آی سی تی استان زنجان با هدف توسعه خدمات دولت به شهروندان و با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان احداث و به بهره برداری رسیده است.

او افزود: بخشی از ساختمان و مجتمع پنج طبقه آی سی تی زنجان مرکز "داده" بوده که در حال آماده سازی است و بخش اداری و خدماتی آن از امروز فعال خواهد شد.

آذری جهرمی ادامه داد: ساختمان مجتمع آی سی تی زنجان به نام شهید شهریاری مزین شده و در حوزه توسعه علم و فناوری فعالیت خواهد کرد.

او با بیان اینکه مجتمع ارتباطی شهید شهریاری امروز وارد مدار شد، گفت: از آنجایی که  فیبر نوری پشتیبان در  برخی مسیر‌ها به ویژه در شهرستان طارم پایداری لازم را نداشت پایداری ارتباطات استان زنجان احداث شد و پایداری ارتباطات این استان هم با احداث مسیر‌های جدید فیبر نوری به تثبیت رسید.

آذری جهرمی ادامه داد: وعده انجام این امور پنج ماه قبل به مردم استان زنجان داده شده بود که امروز محقق شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  گفت: در اجرای سیاست‌ها و قانون برنامه پنجم و ششم توسعه کشور و با اهداف ایجاد بستر و توسعه شبکه ملی اطلاعات، همچنین ایجاد دسترسی راحت‌تر مردم به خدمات متمرکز و مدیریت یکپارچه در ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات استانی و در راستای تکالیف این وزارتخانه برای ایجاد و تجهیز مجتمع‌های فنی و عملیاتی آی سی تی شاهد رشد و تکمیل پروژه‌های فنی و مکانی در کشور هستیم.

او افزود: مجتمع آی سی تی با فضا‌های کاربردی برای مدیریت یکپارچه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، خدمات ارتباطی عمومی روستایی، پایش فرکانس، مدیریت زیرساخت ارتباطات استان، باجه‌های عملیاتی پست و پست بانک، دارای فضای مستقل و مناسب برای کسب و کار‌های نوآفرین و فضا‌های کاربردی دیگر از جمله سرور روم با قابلیت توسعه به دیتا سنتر از محل بودجه عمرانی " طرح ایجاد و توسعه متوازن منطقه‌ای خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات " ایجاد و تجهیز شد.
 

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.