مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی خبرداد ؛

آغاز عملیات اجرایی طرح احیاء و بازآفرینی مفخم بجنورد

حبیب یزدان‌پناه گفت: عملیات اجرایی طرح احیاء و بازآفرینی مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم فردا سه‌شنبه طی آیینی رسمی با حضور استاندار آغاز می‌شود.

به‌گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  حبیب یزدان‌پناه  مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت  : مجموعه مفخم بجنورد به لحاظ مساحت بسیار نزدیک به میدان نقش‌جهان اصفهان است و در طرح بازآفرینی آن نیز هم کاربری‌های فرهنگی و تاریخی مجموعه در نظر گرفته شده است و هم ابعاد اقتصادی، اجتماعی و... که تحقق آن یکی از کمبود‌های بزرگ استان در این زمینه را رفع خواهد کرد.


بیشتر بخوانید 


او افزود: وجود تعدادی از منازل مسکونی در عرصه و حریم اثر تاریخی مفخم، مردم را دچار مشکلاتی کرده چراکه سال‌های سال است امکان بهسازی و نوسازی منازل خود را ندارند و اکنون با اجرای این طرح و تملک‌هایی که انجام می‌شود، این مشکل حل خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی عنوان کرد: «اکنون با هم‌افزایی دستگاه‌های دخیل در این طرح ازجمله راه و شهرسازی، اوقاف، شورای شهر و مشارکت شهرداری بخشی از املاک و اراضی واقع در عرصه و حریم اثر تاریخی در حال تملک است.

او، احیا مرکز تاریخی و هویتی و ایجاد برند گردشگری تاریخی مرکز استان خراسان شمالی، ایجاد مرکز سرزنده اجتماعی شهری، مرکز پویا و فعال اقتصادی و ارائه سوغات و صنایع‌دستی استان، فراهم شدن شرایط مناسب مکانی برای صنعتگران و هنرمندان، ایجاد اشتغال پایدار در حوزه گردشگری، ایجاد ظرفیت‌های بالقوه در حوزه خدمات اقامتی، پذیرایی و... را ازجمله اهداف این طرح احیاء و بازآفرینی مجموعه مفخم بجنورد برشمرد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.