رییس هیأت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی منطقه آزاد قشم از برگزاری کارگاه "آشنایی با فنون و مهارت‌های استقرار و بقا در طبیعت" برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمدسعید موسایی باغستانی با اشاره به فعالیت‌های گسترده باشگاه بین المللی نیچرفرندز اتریش در زمینه فعالیت‌های زیست محیطی، کوهنوردی با اسکی، امداد و نجات کوهستان و ساخت پناهگاه، بیان داشت: این باشگاه، بزرگ‌ترین باشگاه کوهنوردی دنیا است که با بیش از ۳۰۰ هزار عضو فعال به عنوان یکی از اعضای فدراسیون کوهنوردی اروپا، به آموزش و پرورش راهنمایان کوهستان پرداخته و بیشتر مدرسان و بنیان گذاران این رشته در این موسسه فعالیت دارند.

او ادامه داد: این دوره با هدف آشنایی شرکت کنندگان با انواع روش‌های جهت یابی، ترفند‌های یافتن غذا و آب در طبیعت، زنده ماندن در طبیعت با کمترین ابزار، تجهیزات بقا، ساخت سرپناه و روش‌های افروختن آتش و ... طراحی شده و توسط حسین رسایی، یکی از مدرسان بنام بین المللی نیچرفزند در ایران، ارایه می‌شود.

رییس هیأت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی منطقه آزاد قشم ضمن تقدیر از حمایت‌های حمیدرضا مومنی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هماهنگی‌های محمود هاشمی، مدیرعامل استارتاپ "کشف سرزمین پارسی "DPL و نماینده باشگاه نیچرفرندز در ایران برای برگزاری این دوره، گفت: این میزبانی مدیون همراهی و همکاری منطقه آزاد قشم و مجموعه استارتاپی DPL است و امیدواریم که با تداوم این حمایت ها، همچنان بتوانیم برگزار کننده اولین‌ها در کشور باشیم.

 کارگاه آشنایی با فنون و مهارت مهارت‌های استقرار و بقا در طبیعت به میزبانی هیأت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی منطقه آزاد قشم در دو روز ۳۰ بهمن و یکم اسفند ماه ۹۹ برگزار شده و به شرکت کنندگان حاضر در این دوره، مدرک بین المللی از سوی نیچرفرند اهدا خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر، به شماره واتس اپی ۰۹۱۷۵۵۰۰۰۹۰ پیام داده و از نحوه ثبت نام آگاه شوند.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.