سی‌ان‌ان: ترامپ معتقد است تبرئه خواهد شد

به نوشته سی‌ان‌ان، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با بیان اینکه جمهوری‌خواهان رای کافی برای محکومیت او را ندارند، از تبرئه شدن خود در جلسه سنا سخن گفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، استیضاح دوم بی سابقه خود را مورد انتقاد قرار داده و هرگونه تحریک از سوی او برای یورش به پایتخت و ساختمان کنگره  را انکار کرده است.

بنا بر اعلام سی‌ان‌ان، او درباره دادگاه محاکمه پیش رو  به دستیاران خود گفته است که تعداد آرای جمهوری‌خواهان برای محکوم کردن او در مجلس سنا، کافی نیست. ترامپ تنها در صورت رأی دادن حداقل ۱۷ جمهوری خواه سنا علیه وی می‌تواند در سنا محکوم شود.

پس از وقایع ۶ ژانویه، بسیاری از جمهوری خواهان هم حزبی ترامپ با استیضاح او موافقت کردند. 

دادگاه استیضاح سنا علیه ترامپ از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود و بیش از یک هفته به طول خواهد انجامید. از آنجا که دادگاه محاکمه قرار است پس از خروج او از کاخ سفید آغاز شود، تیم حقوقی ترامپ کاملا بر سر استدلال غیرقانونی بودن استیضاح فردی که یک شهروند است، تاکید می‌کند.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان در پاسخ خاطر نشان کردند که هیچ استثنایی در مورد یورش ۶ ژانویه  وجود ندارد و رئیس جمهور باید به اقدامات خود از روز اول تا آخرین روز ریاست جمهوری پاسخ جامع بدهد.

در حملات مرگبار واشنگتن از سوی طرفداران ترامپ انجام شد، ۵ نفر از جمله یک افسر پلیس کشته شدند، ترامپ مسئولیت را انکار و استدلال کرد که هرگز خواهان خشونت در خیابان‌های آمریکا نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار