آغاز توزیع واکسن کرونا در مازندران، اولویت‌ها مشخص است

نخستین فاز واکسیناسیون علیه ویروس کرونا از امروز سه شنبه ۲۱ بهمن‌ماه در مازندران آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  دکتر سیمین بابایی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: نخستین مرحله واکسیناسیون کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از امروز سه شنبه ۲۱ بهمن در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های درمان کرونا استان با حضور دکتر گویا مدیر کل بیماری‌های وزارت بهداشت و درمان اجرا می‌شود.

او افزود: در مرحله نخست پزشکان و پرستاران بخش آی سی یو بیمارستان‌های درمان بیماران کرونایی واکسینه خواهند شد و واکسیناسیون سایر شهروندان در مراحل بعدی انجام خواهد شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: پس از واکسینه کامل کادر درمان که در خط مقدم مقابله با کرونا هستند واکسیناسیون بیماران صعب‌العلاج و سالمندان و در نهایت با برنامه‌ریزی‌های وزارت بهداشت، واکسیناسیون سراسری در سال آینده انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید  
شناسایی ۵۰ هزار جهش در ویروس کرونا

دکتر بابایی با بیان اینکه واکسیناسیون نباید موجب عادی‌انگاری دربرابر کرونا شود افزود: بر اساس اولویت‌بندی که در سند ملی واکسیناسیون کشور در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شده است، در مرحله اول کادر درمانی که در ICU و بخش مراقبت‌های ویژه مستقیم با بیماران ارتباط دارند و تاکنون به کرونا مبتلا نشدند دراولویت تزریق هستند.

انتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار