توزیع ۷۰۰ هزار اصله نهال یارانه‌ای در گیلان

۷۰۰ هزار اصله نهال یارانه‌ای با هدف توسعه باغ‌ها در زمین‌های شیب‌دار گیلان توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سید علی موسوی ،  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز توزیع ۷۰۰ هزار اصله نهال شناسنامه دار تا پایان اسفند خبرداد و گفت: توزیع این نهال‌ها با هدف اصلاح و احیای باغ های درجه ۲ و ۳ و تامین نهال استاندارد در استان خبر داد.

او  با اشاره به اینکه این نهال‌ها برای اصلاح باغ‌های مثمر و عرصه‌های جلگه‌ای توزیع می‌شود،  افزود: توزیع نهال‌های درختان میوه، ارقام دانه دار، هسته دار، دانه خشک، مرکبات و گیاهان دارویی که مستعد تولید اقتصادی و تجاری هستند به قیمت یارانه‌ای تا پایان اسفند در گیلان ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: بیشتر نهال‌ها با اولویت اجرای طرح‌های توسعه اصلاح، جایگزینی و همچنین توسعه باغ‌ها در زمین‌های شیب‌دار استان گیلان توزیع و استفاده می‌شود.

موسوی، با اشاره به اینکه متقاضیان می‌توانند برای دریافت نهال به ۱۳ نهالستان دارای مجوز تولید نهال شناسه دار مراجعه کنند ، گفت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها هم نهال یارانه‌ای در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند.

او تصریح کرد:  افزایش تولید و کیفیت محصولات باغبانی، اصلاح و احیای باغ‌های درجه ۲ و ۳، تامین نهال استاندارد با اصالت و سالم مورد نیاز باغداران و دستیابی به باغ‌های یک دست و یکنواخت ژنتیکی برای داشتن باغبانی پایدار از مهمترین اهداف توزیع نهال شناسنامه‌دار است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.