حدنگاری ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار هکتار زمین ملی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار هکتار زمین ملی در استان حدنگاری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، هادی قاسمی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با اشاره به حدنگاری ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار هکتار زمین ملی در استان گفت: از این میزان ۵۰۱ هزار هکتار تا آغاز امسال انجام شده بود.

وی اضافه کرد: طی امسال نیز یک میلیون و ۷۶۰ هزار هکتار زمین ملی در آذربایجان غربی حدنگاری و تثبیت شده که گامی بلند در راستای اجرای کامل این طرح مهم در استان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: در صدد هستیم امسال جشن انفال را در استان برگزار کنیم.

قاسمی در ادامه با اشاره به اینکه طرح زراعت چوب از جمله اقدامات تمهید شده برای جلوگیری از تخریب جنگل‌ها در آذربایجان غربی است، اظهار کرد: برای اجرای این طرح، ابزار‌های تشویقی برای زارعان و متقاضیان در نظر گرفته ایم که یکی از این ابزار‌ها توزیع نهال رایگان از گونه اصلاح نژاد شده توسط موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع است.

او بیان کرد: پرداخت تسهیلات بانکی با سود ۱۳ درصد و تنفس ۴ ساله، یکی دیگر از ابزار‌های تشویقی سازمان جنگل‌ها در این خصوص است که زارعان و متقاضیان می‌توانند از هر ۲ ابزار نهال رایگان و تسهیلات بانکی هم استفاده کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی تاکید کرد: زراعت چوب نیاز به منابع آبی دارد و ما نمی‌خواهیم به منابع آبی کشور فشار وارد شود، بنابراین از آب‌های غیرمتعارف نظیر پساب‌های صنعتی و پساب‌های شهری استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.