ماجرای مترو سواری با کد ملی!

به تازگی تهرانی‌ها برای استفاده از مترو باید کارت شناسایی نشان دهند تا از ورود مبتلایان به کرونا به مترو جلوگیری شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اواسط آبان بود که صحبت از جریمه مبتلایان به کرونا که قرنطینه را رعایت نمی‌کنند مطرح شد و بعد از آن صحبت از نداشتن امکان استفاده مبتلایان کرونا از وسایل حمل و نقل عمومی برون شهری به میان آمد و گفته شد که با استفاده از ارائه کارت شناسایی از سفر ۱۷۴۸ نفر که مبتلا به کرونا بودند جلوگیری شد، اما به تازگی این اتفاق در متروی تهران هم عملیاتی شده و تهرانی‌ها برای استفاده از مترو باید کارت شناسایی نشان دهند تا از ورود مبتلایان به کرونا به مترو که جمعیت زیادی از آن استفاده می‌کنند جلوگیری شود و خطر ابتلا به این ویروس در مترو‌ها به حداقل برسد.

اتفاقی که به نظر برخی بدون اطلاع رسانی کافی صورت گرفته و مشکلاتی را برای استفاده کنندگان مترو به همراه داشته است.

امروز درباره این مصوبه و مشکلات آن برای اتباع خارجی نوشته ایم.

اجرای مصوبه ستاد مقابله با کرونا بعد از ۲ ماه
اواسط آذرماه بود که سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا تمام شهروندان برای گرفتن خدمات اداری و استفاده از حمل و نقل عمومی باید کارت شناسایی که شماره ملی داشته باشد ارائه کنند. علیرضا رئیسی گفته بود که اطلاعات تمام کسانی که تست کرونای آن‌ها مثبت شده در یک سامانه جمع آوری و به این ترتیب با وارد کردن شماره ملی شهروندان معلوم می‌شود که وضعیت ابتلای آن‌ها به کرونا چگونه است، اما برای اجرای این مصوبه در سامانه مترو مدتی زمان لازم بود و این قانون از روز گذشته اجرا شد.

با این قانون بلیت‌ها شخصی سازی و بر اساس کد ملی صادر می‌شوند. برای شارژ من کارت هم داشتن شماره ملی الزامی است. قبلا این کار فقط برای تهیه بلیت وسایل حمل و نقل بین شهری انجام می‌شد و این طور که اعلام کرده بودند از سفر ۱۷۴۸ نفر که تست کرونای آن‌ها مثبت بوده و قصد خرید بلیت و مسافرت با اتوبوس، قطار و هواپیما را داشتند هم جلوگیری شده بود. گویا قرار است با استفاده از همین سامانه برای کسانی که با وجود تست مثبت کرونا از خانه خارج شده اند جریمه صادر شود.

مشکلات این طرح برای مهمانان افغانستانی
به دنبال الزامی شدن ارائه کارت ملی برای تهیه بلیت مترو عده‌ای مدعی شده اند که با این اتفاق مهمانان افغانستانی و دیگر اتباع خارجی حاضر در کشورمان با مشکل تهیه بلیت برای سفر مواجه شده اند.

به همین دلیل مسئول کارگروه فناوری و دولت الکترونیک قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره استفاده اتباع خارجی از مترو گفته: «امروز نامه‌ای به شهرداری تهران ارسال شد تا با قید فوریت، امکان ورود کد اتباع خارجی و بررسی با سامانه استعلام سلامت وزارت بهداشت نیز فراهم شود.» البته ‏‏‏‏‏‏‏‏‏معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت متروی تهران هم در توئیتی نوشته: «همچنان امکان خرید انواع بلیت مترو از باجه‌های فروش برای همه اتباع خارجی و گردشگران امکان‌پذیر است.

هیچ محدودیتی برای ارائه خدمت به اتباع وجود ندارد و البته استفاده از دستگاه فروش خودکار بلیت نیز از ۱۵ اسفند با شماره کارت اقامت یا گذرنامه مقدور خواهد بود.»

منبع:روزنامه خراسان

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار