وقف زمین ۸ هزار متری برای عتبات عالیات در اراک

یک قطعه زمین ۸ هزار متر مربعی در اراک وقف عتبات عالیات شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در مراسمی یک خیر اراکی که درخواست کرد نامش رسانه‌ای نشود ۸ هزارمتر مربع زمین را برای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی وقف کرد.

صفریان جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در حاشیه این مراسم گفت: این قطعه زمین به مساحت ۸ هزار مترمربع را خیر اراکی برای ساخت مجتمع پشتیبانی ستاد عتبات عالیات و اربعین حسینی حاج قاسم سلیمانی اهدا کرده است.

صفریان افزود: همانطور که در وقفنامه قید شده است از این زمین علاوه بر خدمات رسانی به زائران و اقدامات فرهنگی و اجتماعی و پشتیبانی از موکب داران، در زمان حوادث غیرمترقبه از جمله کرونا، بلایای طبیعی، سیل و زلزله برای خدمات رسانی به مردم استفاده خواهد شد.

او اضافه کرد: با توجه به اعلام آمادگی خیرین برای ساخت، این مرکز طی مدت ۲ تا ۳ سال آینده احداث خواهد شد.

استان مرکزی در زمینه بازسازی عتبات عالیات جزو ۱۰ استان برتر کشور و در این زمینه در بیش از ۱۵۰ پروژه بزرگ و کوچک مشارکت داشته و دارد.

این ستاد در حال حاضر در بحث طرح توسعه حرم امام حسین علیه السلام و ساخت صحن حضرت زینب (س) در کربلا معلی و ساخت پنجره‌های سرداب غیبت امام زمان عج مشارکت دارد.

مجموعه ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در سال ۸۳ به امر رهبر معظم انقلاب و به دست سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی بنیانگذاری شد و در سه مرحله زدودن گرد غربت، ساخت و ساز حرم‌های نورانی و توسعه اعتاب مقدس فعالیت دارد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.