آغاز واکسیناسیون کرونا در آذربایجان شرقی

واکسیناسیون علیه بیماری کووید- ۱۹ همزمان با سراسر کشور عصر امروز در تبریز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،عباسعلی درستی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت:اولین سری واکسن روسی کرونا به بیمارستان امام رضا این شهر منتقل شده است و در مرحله نخست حدود ۵۰۰ نفر از کادر آی سی یو در استان در دو فاز واکسینه می‌شوند.

اوبا بیان اینکه نیرو‌های مرکز بهداشت آذربایجان شرقی کار تزریق واکسن کرونا را انجام می‌دهند افزود:شرایط نگهداری واکسن‌ها خاص است و باید در فریزر و در دمای ۲۰ تا ۲۵ درجه زیر صفر نگهداری شود که این امکانات در مرکز آموزشی درمانی امام رضای تبریز وجود دارد.

اواضافه کرد: هر ویال از واکسن روسی کرونا در فاز اول برای پنج نفر مورد استفاده قرار می‌گیرد، با توجه به گران بودن واکسن‌کرونا و امنیتی بودن این موضوع هر ویال از این واکسن دارای کد رهگیری ۲۰ رقمی بوده و اطلاعات آن در سامانه ثبت می‌شود و قابل رصد و قابل رهگیری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز  متذکر شد: تمامی تدابیر و شرایط برای تزریق واکسن کرونا اعم از شرایط نگهداری، نحوه تزریق و حتی دفع پسماند آن بر اساس دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی و دستورالعمل‌های کشوری اندیشیده شده و آموزش‌های لازم در این مورد ارائه شده است.

دکتر درستی خاطرنشان کرد:واکسن‌های کرونا هر دو هفته یک بار، فاز به فاز وارد می‌شوند و اولویت تزریق بر اساس دستورالعمل کشوری خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.