بهره‌برداری از مرز رسمی پیشین تا پایان امسال

استاندار سیستان و بلوچستان گفت : ، مرز رسمی پیشین تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه توجه به مرز در این ایام به صورت ویژه افزایش پیدا کرده است گفت : مرز رسمی ریمدان راه‌اندازی، مرز رسمی پیشین نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۲ مرز کوهک و گمشاد هر ۲ مصوب کارگروه‌های رسمی را دارد و منتظریم که موافقت ۲ کشور پاکستان برای کوهک و افغانستان برای گمشاد صادر شود.

او گفت: منطقه آزاد چابهار با ۲۷ سال از عمر خود مرز دریایی، هوایی و زمینی نداشت که با طرحی که تهیه و در مجلس تصویب شد در دهه فجر امسال فرصتی فراهم شد تا این منطقه از این مرزها بهره مند شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بندر شهید بهشتی در جایگاه خوبی واقع شده و در وضعیتی است که اگر اقدامات برای پشتیبانی از آن مانند بزرگراه و راه‌آهن انجام شود قطعا تحول بزرگی در شرق و مجموعه اقتصاد کشور خواهد گذاشت.

موهبتی با بیان اینکه در افغانستان مرز میلک و در پاکستان نیز مرز میرجاوه فعال است تاکید کرد: در افغانستان ویژگی‌هایی وجود دارد که قطعا می‌تواند با وجود بندر و راه‌آهن این کشور از مزیت‌های استان استفاده و امنیت پایدار درآن منطقه به وجود بیاید.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: پیگیری‌ها برای موضوع منطقه ‌آزاد سیستان انجام شده و حتما باید آن را زودتر راه انداخته و اقداماتی انجام شود که اشتغالزا باشد.

او با بیان اینکه در حال حاضر بند کمال خان ساخته شده و مشکل جدی برای آب در منطقه سیستان است بیان کرد: اگر این اتفاق مبارک (منطقه آزاد سیستان )بیافتد منطقه آزاد چابهار و این منطقه ۲ بال پرواز می‌شوند و اثرگذاری خوبی برای سیستان و بلوچستان خواهند داشت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
نور چشمی ها در اولویت استاندار !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
انشالله دست جوونای ما گرفته بشه بااین همه پروژه ای ک ب بهره برداری رسیده
آخرین اخبار