گسترش همکاری اوکراین و ناتو در دریای سیاه

کی‌یف بر گسترش همکاری با ناتو در منطقه دریای سیاه و انجام چندین رزمایش مشترک با کشور‌های عضو این پیمان تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری تاس، دنی شمیال، نخست وزیر اوکراین پس از ملاقات با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در بروکسل گفت که کی‌یف برای گسترش همکاری با ناتو در منطقه دریای سیاه تلاش می‌کند. وی همچنین اعلام کرد در سال ۲۰۲۱ برنامه‌هایی برای انجام چندین رزمایش مشترک با کشور‌های عضو ناتو پیش بینی شده است.

پیش از این قانونی در اوکراین به اجرا درآمد که به واحد‌های نیرو‌های مسلح سایر مناطق اوکراین اجازه می‌دهد در سال ۲۰۲۱ برای شرکت در رزمایش چند ملیتی وارد خاک این کشور شوند.

همانطور که سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری اوکراین گزارش داده است، در مجموع، هشت رزمایش چند ملیتی در این کشور انجام می‌شود. برنامه‌هایی برای مشارکت حدود ۲۱۰۰۰ نظامی اوکراینی و حدود ۱۱۰۰۰ نظامی خارجی در این رزمایش وجود دارد.

اوکراین قرار است در این رزمایش با کشور‌های آمریکا، رومانی، لهستان و انگلیس مانور نظامی برگزار کند.

پیش از این وزرای خارجه آمریکا و اوکراین در گفتگوی تلفنی بر ارتقای همکاری‌های دو جانبه تاکید کردند. در این گفتگو، طرف آمریکایی مجدداً بر حمایت واشنگتن از اوکراین در برابر روسیه و تعهد به پیشبرد اصلاحات برای موفقیت اوکراین، تأکید کرد.

شایان ذکر است در پی بحران اوکراین در سال ۲۰۱۴، شبه جزیره کریمه با برگزاری همه پرسی به خاک روسیه ضمیمه شد، اقدامی که با واکنش مداخله جویانه و تند اتحادیه اروپا و آمریکا همراه بود و منجر به اعمال تحریم‌های سنگینی علیه مسکو شد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار